fredag den 14. februar 2014

Stilhed eller - projekt luft i ballon...

Der har været rigtig, rigtig stille på bloggen i den sidste uges tid. Jeg tror faktisk ikke at jeg nogensinde ikke har skrevet i over en uge. Der har altid været en eller anden historie, der har trængt sig på, og som jeg har haft lyst til at dele.

Men den sidste uge har været lidt anderledes. Jeg har ikke haft nogle historier, som jeg synes skulle på bloggen - ordene blev ligesom væk. Jeg tror det hænger sammen med at mit fokus har været et andet sted. Det har været hos mig selv, og mit projekt som handlede om (og stadig handler om) at komme til hægterne igen. Og jeg synes jeg er ved at være der igen. Min hjertebanken er syv-ni-tretten forsvundet her de sidste dage... Altså sidste gang jeg havde det var i søndags, da vi havde besøg af mine forældre. Der er sket en masse mentalt - jeg har haft mere overskud, er gladere igen, og heldigvis er jeg kommet væk fra at være 'sure mor' men er 'glade mor' igen. Jeg har mediteret regelmæssigt, og bare holdt fri. Jeg har været rigtig opmærksom på at holde masser af pauser i løbet af arbejdsdagen, og det har givet mig luft igen - tror jeg. Jeg holder fast i at jeg i næste uge (og til dels også idag) har fri uden børnene - nogle dage - men vi holder holder vinterferie sammen onsdag, torsdag og fredag, uden far, der gemmer sine sidste feriedage til påskeferien.

Jeg ved stadig ikke hvad årsagen har været til det her... Jeg finder måske aldrig ud af det. Men jeg har lært at jeg skal være bedre til at sige fra på arbejde, og sige - når jeg kan se at arbejdsbyrden potentielt kan blive for stor (som den var i ugerne op til eksamen)... Så jeg har sagt 'til' da jeg så, alt det jeg skal i to uger i juni som er den næste eksamensperiode. Det er ikke top optimalt!! Slet ikke fordi jeg ved vi også 'lige' har både min bedstemors 80 års fødselsdag, mine forældres sølvbryllup og min mors 60 års fødselsdag i løbet af fire uger! Dejligt, der er fest - men mindre dejligt alt klumper sig sammen... Phu jeg bliver helt svedt ved tanken!!

Så har jeg lige et par småprojekter i løbet af idag - og når jeg henter pigerne senere idag, så kommer pigernes yndlingsopa, han bliver weekenden over - Det bliver hyggeligt - vi skal ikke noget - andet end at manden søndag skal ud og prøvekøre endnu en bilos, som virkelig er top-fin (ihvertfald på billedet) og vi håber den os' ser så fin ud 'for real'. Så weekend - og ferie  - bare kom an, jeg er klar - og glæder mig! Virkelig - meget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...