tirsdag den 4. februar 2014

Lidt om prioriteringer

Jeg øver mig på at stille mig selv et spørgsmål: hvorfor er det vigtigt? Samtidig er jeg på stadig jagt efter gærder som er lave hvor jeg kan springe over... Hvorfor?! Jamen fordi jeg skal passe på mig selv! Jeg ved det, kan mærke det og har er ønske om at gøre det!!

Der er allerede rigtig mange gode ting i min hverdag - dejlige børn og en skøn mand. Meditation - nu også med 'god nat mærk din krop meditation. Som er rigtig godt for mit velbefindende kan jeg mærke, allerede efter få gange :) motion, som sørger for at der blir ryddet op på harddisken og skaber glæde :) en rigtig god arbejdsdeling i de huslige pligter hjemme. Rugbrød til aftensmad i hverdagene - med lækker pålæg, ost og grønt. Varm mad i weekenden som manden ofte laver... 

Semi-gode ting: Arbejde - i provinsen. Det er en stress faktor, kan jeg mærke. Især her om vinteren hvor jeg synes sneen har været en svær faktor, en udfordring som jeg ikke er vild med. Samtidig har der været blæst og blæsevejr nogle gange som har udfordret logistikken på transport-pendler siden - så jeg må finde måder at acceptere den situation jeg er i nu, og så få det bedste ud af det :) det giver trods alt en god stak penge sidst på måneden som sikrer vi sparer penge op i stedet for at spare ned da jeg var i dagpengeland. Hvor jeg ikke vil tilbage til... Dagpengeland gjorde nemlig intet godt for mig!! 

Dårlige ting: tja, ikke rigtig nogen - andet end PrebenLouise. Som virkelig engang imellem kan trigge noget i mig. Der er jeg ved at forsøge at finde en løsning. 
Min virkelig eksellente evne til altid - ok måske ikke altid men ofte så ihvertfald - at have et ønske om at gøre ting 110% det betyder jeg kaster mig ud i bageprojekter som jeg skrev om den anden dag. Det er noget som jeg også forsøger at arbejde med - men det er svært kan jeg mærke. For det er noget helt grundlæggende i mig: selvfølgelig skal der være hjemmebag til fødselsdagen! Og det er så her jeg øver mig i at spørge: jamen hvorfor er det vigtigt- så kan jeg ofte se, ting som jeg mener (mente) er vigtige måske ikke altid er super vigtige. Men det er altså rætti rætti svært!!

Så sådan ligger landet her en tidlig tirsdag morgen. Det kommer måske til at fylde mere på bloggen de næste måneder, fordi deter vigtigt for mig at få mine tanker ud af mit hovede et sted! God tirsdag til dig - som for mit vedkommende blir lang- men så kan jeg glæde mig over at jeg de næste to dage blir hjemme i idyllerisk forstadsby - og at vi i morgen kan fejre storemusens 5 års fødselsdag! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...