tirsdag den 22. oktober 2013

Så skete det - næsten...

at jeg missede stoget fra idyllerisk forstadby i morges - fordi jeg sov vandvittig dybt og åbenbart to gange slukkede mit vækkeur uden at lægge mærke til det, klokken fem i halv-kvalme (04.25) - jeg lagde heller ikke mærke til at Tuller græd i nat, før jeg sad med hende i armen (manden havde venligst bragt hende hen til mig - for om natten er det pt kun mig der dur... heldigvis sker det meget sjældent - altså at hun vågner.) - jeg kan kun huske jeg puttede med hende - jeg kan huske jeg flyttede hende et par gange fra min hovedpude - tuller elsker nemlig at lægge tæt... og ikke huske jeg slukkede vækkeuret. Kl. 4.40 (20 min før jeg SKAL ud af døren) vågnede jeg ved et sæt. Sprang op, tog en klatvask - lavede kaffe - pakkede resten af min taske* - satte rugbrød i ovnen - pakkede morgenmaden - og smuttede ud i verden kl. lidt over fem! Årgh, need I to say, at det her ikke er en morgen vi behøver at gentage sådan lige?! Jeg hader tidlige morgener, men kan lige leve med at jeg skal tidlig op, hvis jeg ellers har tid nok til at nå alt det jeg gerne vil. Men at stå op 20 min før jeg skal cykle til stationen er ikke helt nok til min nøje indstuderet morgenrutine. Men jeg nåede stoget - jeg nåede lyntoget - jeg nåede at komme på arbejde i fin stil - jeg nåede at holde mine otte - i får det lige igen o.t.t.e. lektioners undervisning. BUM. så er der heller ikke mere hjerne der dur til noget som helst fornuftigt her til aften. Jeg er slidt, virkelig slidt - så jeg glæder mig til at stene netfjernsyn og e-reolbog om ikke alt for længe - men inden har jeg løse ender der skal samles op på...

Studerkammernøglen
Jeg har fem gule lapper med huskere: send mail til P. - M. Naturforvaltning - A.C. vandrammedirektiv - Mail konference - opsamling bæredygtighedsspørgsmål. Det skal jeg lige have ordnet - og så finde et kort frem til næste uges ekskursion. For det gode ved mit arbejde er jo at jeg også skal forberede de her ekskursioner, så efter monster dagen med de otte lektioner tog jeg ud i verden naturen og kiggede på det naturområde mine elever skal ud i på mandag. Tjekkede op på hvordan det nu var man kom hen til det - hvor vådt der er - hvad jeg synes de skal se og så'n. Det indebar også lige nogle minutters stilhed på en sten, bare sidde og slappe af. Så har jeg fået noget aftensmad - sammen med eleverne, og sidder nu på mit 'studerkammer' og blogger - og skal til at arbejde, så jeg kan dalre resten af aftenen væk, og s.o.v.e. indtil der er lavet morgenmad, og jeg skal undervise de næste 6.lektioner i maratonugen... (og forberede fire lektioner ekskursion torsdag, og fire lektioner diverse på fredag...) og ja jeg ved godt jeg piver lige nu, jeg har behov, så bær lige over, ing?!
Belønningen, eller ekskursionsmål i næste uge...
*fordi jeg sover på skolen idag - pga et umenneskelig stort undervisningspres tirsdag/onsdag og alt for langt til og fra arbejde...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...