fredag den 25. oktober 2013

Hverdag efter ferie, del IV

Så ramte hverdagen os... Og mig i den grad - jeg mangler lige fire timers undervisning så er jeg igennem den indtil nu hårdeste undervisningsuge med 26 timers undervisning.
16 af de 26 timer er/har været identiske (jeg at undervist det samme 4 timers forløb i 4 klasser) er det stadig fire forskellige klasser med 95 forskellige elever. Jeg synes derfor ikke jeg kan slå automatpiloten til og bare lire de fire lektioner af i bedste copy paste stil. Det holder jo ikke - Nårgh men igår var så et lille plaster på såret (der hedder mega meget undervisning til mig) nemlig fire timers tur ud i naturen med en flok jagtglade elever. Vi så på vildtpleje og afgræsning (og fik kage). Idag står den så på se sidste to 'natur og miljø' lektioner - kort og godt om benyttelse og beskyttelse. Og gæt havd, jeg glæder mig faktisk til det blir weekend :) 

Landbrugsland elever og natur, en ok kombi til at rekreere på trods af det faktisk er undervisning...

Pigerne har også kunne mærke et gedigent temposkift fra sidste uge hvor vi tullerede rundt i nattøj til et godt stykke op ad formiddagen, hvor vi i fællesskab lagde planer for dagen der kom. Vi lavede lige hvad vi havde lyst til, og blev ikke skyndet på. Denne uge har været lidt hårdere, stå op selv om man (især Storemusen) er træt - for damen har ualmindelig svært de at lukke sine øjne og tie stille når det egentlig er meningen hun skal sove... Spise morgenmad, komme i tøjet og afsted også selvom man hellere vil være hjemme, og hygge. Blive hentet en dag sent, en dag af sødeste barnepige A. Tre dage af mig. Og jeg glæder mig til at hente dem i eftermiddag. Hvis vejret er til det må vi hellere på jejepas [legeplads] og lige bruge lidt tid på at dyndan [gynge]. Eller noget. Og som lille cliff-hanger til weekenden meget apropros sprog-udvikling af to-toenhalv årige in da house kommer der inden længe et indlæg om deres ja, gæt hvad - sprogudvikling ;) for hjemme ligger der en seddel hvor jeg skriver ned, for at huske - altså deres ord :) 

Må din fredag byde på solskin og masser af 'nu er det snart weekend energi' god fredag derude og god weekend når du når dertil :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...