tirsdag den 15. oktober 2013

Efterårsferie... Ahhh eller?!

Lige nu er den hersens efterårsferie je holder med børnene ahhhh - jeg sidder og drikker kaffe mens børnene for en gangs skyld leger sammen uden at kradse, slå, skubbe eller trække hinanden i håret..... Heldigvis er vi ud over at de to små bider - det var dælemene ikke sjovt! Og jeg ved nemesis i den grad læser med når man skriver blog, så bli lige væk ik!?! Men jeg er ydmyg og jeg ved at stemningen kan skifte i løbet af et splitsekund når den ene mener  at hun skal have lige den bil/taske/legoklods den anden har og den tredje så mener hun skal blande sig på den ene eller anden måde - jeg kan oplyse at der findes utallige kombinationsmuligheder for potentielle konflikter - LEGO-bil-taske eller hvad det nu måtte være som man kan komme op at toppes om...

Nå men igår var så en dag hvor kombinationsmulighederne for konflikter var uudtømmelige :-/ Igår var mere en dag, hvor jeg synes projekt efterårsferie alene* med tre børn var mere end almindelig ambitiøs. Og jeg var klar til at sende dem afsted igen i vugger og børnehave bare nogle timer... Bare for at få lidt fred :) Alt hvad de kunne blive uvenner om blev de uvenner om - og det også på trods af at storemusen var på fødselsdagsbesøg hos bedste veninden L. 

Så det handler om at have lidt planer, ikke for meget men bare lidt - helst lidt krea agtige for det nyder især storemusen og så kan de to andre også være med så længe tålmodigheden er til at lave kranse af tørrede blade (en arbejdsgang: vi tager ståltråden med i skoven og samler bladene på den fyi...) vi skal også på legepladsen, i dyrehaven, køre tog, udhule græskar, tegne, lege med modellervoks, og måske bage boller - afhængig af hvad dagsformen er til. 

Tuller m budt (bus)
Tuller ser postmand Per og jai jaja budt (jeg leger bus)  så hvis her er lidt stille på bloggen skyldes det efterårsferie og at vores router stod af i lørdags, så alt foregår via mobilens mobilnet... Nårgh men - hvis du holder ferie - nyd den :) for det gør jeg - størstedelen af tiden da! 

* manden gemmer sine sparsomme sidste feriedage til jul og påske OG til potentiel sygdom - mens je havde en stak omsorgsdage som je hellere måtte bruge - alle på en gang så de ikke går til spilde ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...