torsdag den 10. oktober 2013

Postkort fra Bruxelles

som indtil videre har været skønt - et skønt afbræk fra hverdagen... Sært at være sig selv, uden ansvar for andre end sig selv - ok, også lige eleverne - men de klarer sig jo langt hen ad vejen selv (ansvaret går mere på - at tælle til 20, for så er alle der) og sørge for, at alle har en 'aftenaftale' så ingen tager ud at spise alene, og at sørge for, alle ved hvor og hvornår vi mødes - og evt. guide dem hen mod bymidten og gågaden. Jeg behøver vel ikke at sige, at vores hotel er temmelig centralt beliggende... Hotellet er så samtidig også af elendig standard - eller rettere: Det er slidt. Meget. altså virkelig, virkelig meget. Men det er ok. Vi skal jo kun sove der - og det er kun muligt med ørepropper, da jeg bor ved siden af nogle danske gymnasieelever, som ynder at holde fest til ret langt ude på natten... Nårgh men... indtil videre har vi set og besøgt:

den danske ambassade - hvor vi fik en fin introduktion til Belgien
parlamentarium - som er et stort EU interaktivt museum
landbrugskommissionen - hvor vi blev introduceret til EUs landbrugspolitik
Et historisk bryggeri - hvor vi smagte naturligt gæret øl
Atomium - hvor man kunne se ud over Bruxelles, hvis man (læs jeg) altså ikke lider af højdeskræk
Gågaden - hvor man kan købe masser af lækre ting, drikke mængder af kaffe og spise belgiske vafler
og i morgen skal vi se parlamentet og mødes med landbrug&fødevarer, også i parlamentet.

Spændende, spændende - og jeg skal nok spamme med billeder når jeg igen er online - for lige nu kører jeg på de sidste gratis minutter hotspot internet hos exki - lækker takeaway biks med god kaffe (og gratis net). Så hej, hej fra Bruxelles :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...