fredag den 15. marts 2019

Lidt om selvomsorg, marts udgave...

Jeg overlevede undervisningen - jeg overlevede at skrive resten af evalueringsrapporten (også omtalt i indlægget her) - og jeg er nu i gang med projektopstart af projekt der har ligget stille pga travlhed med undervisning, undervisning og nå ja, undervisning.

Samtidig er jeg udfordret med de abnorme mænger gråvejr og dertilhørende regn der siler ned for tiden - jeg savner solskin, savner lys på solskinsmåden - savner blå himmel.

Men fordi jeg nu er færdig med undervisningen er der kommet mærkbar mere luft i kalenderen - dage er ikke længere fyldt med forberedelse, tænke store undervisningstanker osv. OG det er en lettelse. Også fordi det giver luft til selvomsorg - som fx i går hvor jeg endte med at tage en næsten-hel-fridag - formiddagen brugte jeg i Vedbæk med manden min, hvor vi spiste brunch og gik en tur ved Vedbæk havn - og sluttede med en kop kaf' og kage - inden manden skulle til møde på arbejde og jeg lige smuttede forbi jobsi en times tid for at ordne løse ender -

Jeg besluttede at hente Storemusen tidligt - og tage på cafe med hende - noget pigerne sætter stor pris på - mortid, med varm kakao, en muffin og et cafebesøg alene med mig. De elsker det. Så det har jeg prioriteret med Tiller, og Storemusen - og i weekenden er det Tullers tur. Jeg satte Storemusen af hjemme og kørte op til skolen, for at hente Tiller og Tuller, plus to veninder der skulle med hjem og lege og spise risengrød. En vidunderlig leg og sang spredte sig i stuen hele eftermiddagen, så jeg havde stort set fri til at 1) drikke te, 2) strikke - aaaaaahhhh, 3) lægge vasketøj sammen og 4) koge risengrød.

Jeg sluttede dagen med et intensivt træningspas på mit seriøse svømmehold, og er nu øm i stort set hele kroppen - og er ramt af massiv fredagstræthed - og i mit selvomsorgs-perspektiv vil jeg glæde mig til der kun er seks en halv timer til jeg har fri, og at der er under en uge til min næste selvomsorgs-dag :) for næste onsdag tager jeg endnu en halv fridag - jeg skal til frisøren, og der er legegruppe hos os, med andre børn, men det bliver sikkert hyggeligt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...