mandag den 3. august 2015

Igang igen...

Det var en sær dag igår, sådan stilhed før storm agtigt... Børnene legede med alle deres respektive bedste venner fra vejen, mens manden og jeg sad på en stol ude foran døren, og lod dagen og tiden flyde. Manden og jeg havde gang i de helt store familie beslutninger - og vi tror vi er landet det rette sted med vores tanker. Eftermiddagen og aftenen blev brugt på at se på budgetter, snakke om løs og fast ejendom. Snakke om fremtidsplaner og drømme, om følelser og om fornuft og den slags. Ikke nemme tanker, men vi er landet ved en beslutning som gør os alle glade (tror vi).

Tempoet i dagen igår var også heeeelt nede i ferie-gear. I dag arbejder vi så på at få familien sat lidt mere i hverdags gear igen. Tempoet i morges var en blid start. Børnene sov virkelig tungt da vi vækkede dem kl. lidt i syv. De var overhovedet ikke klar til at starte hverdagen endnu. Tiller og Tuller havde ellers sagt de glædede sig til at møde deres venner i bh igen, men de var ikke indstillet på en tidlig morgen ;) så det blev en sløv morgen. Jeg kørte på arbejde kl. 7.30 og vi hjalp hinanden med at gøre familien klar til afgang.

I morgen bliver sikkert bedre (måske, vi skal jo alle op i gear igen, og det vil være synd hvis feriens dejlige følelse i kroppen bare forsvandt som dug for solen). Her fra min pind føles dagen som om den snegler sig afsted. Jeg er slet ikke på nogen måde op i arbejds gear hellere, og kommer det nok heller ikke lige idag. Jeg er tilhænger af langsommelige startops... Klokken er kun halv tolv, jeg har været her nok for idag - synes jeg...og jeg har mest af alt lyst til at hente pigerne nu her om lidt og dase på terrassen, og dangdere den resten af dagen, strikke min feriesweater færdig og starte på et nyt projekt - købe nyt garn og strikke en sensommer sweater til mig selv og storemusen. Men det kommer jo ikke til at ske. I stedet må jeg få overblik over et projekt, lade være med at blogge for jeg har et møde på fredag, som jeg skal have forberedt, og overblik over... jeg vil nyde feriestemningen i kroppen lidt mere endnu. Måske jeg skulle lave en kande te til mig selv? Jeg tror det, det kan være det får dagen til at gå hurtigere...

Hvorom alting er, så er vi altså nu igang igen. Dejligt, men også lidt hårdt... God mandag derude!


2 kommentarer:

  1. Nu er jeg nysgerrig. Hvad har I besluttet, hvor og hvornår? Hva', hva', hva'?! :-) Det er hårdt med hverdag igen efter en lang ferie, men også lidt hyggeligt at komme i gang - i hvert fald så længe, man har mulighed for langsomme starter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Langsomme starter er vigtig efter ferien - det andet (altså de hurtige af slagsen) er decideret usundt tror jeg. Så vi fortsætter det langsomme liv - eller forsøger ihvertfald.

      Det med hus og have - vi holder fast i plan a: køb...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...