onsdag den 8. januar 2014

En varm hånd om natten

betyder (desværre) afbrudt nattesøvn for nogle af os i husstanden... Passende til hverdagens start i mandags startede børnene (de to små trunter) med at sove dårligere og dårligere :-/ så søvnoverskud fra ferien er i løbet af de sidste nætter forvandlet til et søvnunderskud - så er alt som det plejer, så kan vi trygt tage hul på 2014 må devisen have været...for nogen - og jeg vil straks afsløre, at denne nogen ikke er mig!! #tøhø

Øverst tv.: Sådan ser Tuller ud når hun sover// Øverst th. og også Tiller kan finde ud af at lukke øjnene og sove dybt. Nedenfor - leg i Politiparken i Idyllerisk Forstadsby - Tuller tv. og Tiller th. 
Så jeg er for en kort stund rykket ud af soveværelset og ind i børneværelset - mens Storemusen har overtaget pladsen i min seng mens jeg har måttet tage til takke med en madrads på gulvet ved siden af trunterne. Men det er frivilligt, for jeg vil hellere sove på en madras på gulvet, og lige 'lægge en hånd på' eller 'holde en varm hånd om natten' mens jeg ligger på madrassen i børneværelset end at gøre det MENS jeg sidder på madrassen i børneværelset velvidende at min seng bliver koldere og koldere og sikkert er ganske kold når jeg kommer tilbage :(

Og sjovt nok, så har pigerne i nat ikke givet en lyd fra sig (da jeg sov på madrassen, de må have vidst at jeg har ligget ved siden af dem, eller noget). Hvorom alting er, så er vi ihvertfald igang med hverdagen igen. Jeg har været i provinsen tre gange (mangler lige i morgen), løst urimelig store konflikter mellem de studerende, løst flere konflikter, drukket kaffe med mine skønne kollegaer, og stået gudsjammerligt tidligt op nogle dage, og kommet sent hjem nogle andre dage. Ingen blød hverdagsstart til undertegnede her. Men det går jo nok alt sammen, tænker jeg. Dagene er på vej til at blive lysere og jeg har besluttet mig for at øve lidt mindfullnes på mine elever (ikke dem men jeg) - det kommer lige i et andet inlæg. Og der er flere indlæg på vej - fx om mandens snarlige fødselsdag, om storemusens fødselsdag der også er lige om hjørnet og om det her mindfullnes og mine elever - så stay tuned :) og god onsdag - må den være fyldt  med smil, latter og gode mennesker der vil hinanden det bedste :) for det er januar, en mørk, lang og lidt grå måned...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...