mandag den 19. august 2013

Jeg har været på tur

Alene.

Med arbejde, helt uden børn og med en enkelt overnatning i det vestyjyske! Vi så meget (!!) smukt natur, Skallingen - og Fanø. Hørte røverhistorier og en del andre historier fra vores lokale fannik guide og fik sol på næsen :) Fik en enkelt kop vin eller to, og spillede bowling (eller hvad det nu hedder), hyggede, snakkede og snakkede lidt mere - og nååå ja, grinede så tårerne trillede. 
Skallingen
Skallingen og natur så vidt øjet rækker! Det var en vældig interessant guidet tur vi havde der - med Naturstyrelsens natur-bus (traktor m vogn) 
Tyske efterladenskaber på Skallingen
Det der imponerede mig mest var historien om minerydnigen og genetablerigen af landskabet... Kort fortalt: tag billeder, gps-koordinater på alle klitter osv, skæl marham af, læg det i store stakke og grav løs (ok gå rundt m metal detektorer først) og grav forsigtig løs... Genetabler landskab, ud fra billeder og gps koordinater...læg herefter marhalm på igen, vupti - et styk skallingen bare uden miner... Så selv ham fra Naturstyrelsen, vores guide altså, kan ikke se forskel fra før og efter - det er vildt!!
Idyl på Fanø (Sønderho)
Sønderho og mere Sønderho
Mere idyl på Fanø
Meget idyl på meget lidt plads :) Men Sønderho er virkelig et besøg værd, og glem ikke kirken!! Den er flot! 
Og sæler :)
Jeg var meget træt da jeg kom hjem lørdag aften! Og jeg er igen blevet bekræftiget i #nytliv var den helt rigtige beslutning. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...