søndag den 30. juli 2017

Lidt om hvad juli har lært mig...

Juli er fløjet afsted på den helt rigtige feriemåde. Ferien har været fantastisk.  Derfor her lidt ferielærdom...

# både Facebook og Instagram er tidsrøvere. Jeg var i den grad træt af mit mobilforbrug på den front og lavede en kold tyrker. Ingen Instagram eller Facebook i ferien. Så jeg loggede ud. Helt ud. Trykkede på log OFF og svarede ja til spørgsmålet vil du VIRKELIG logge ud?!?? Det har ikke været let - jeg har haft lyst til at se billeder og følge med mange mange gange... men... Det jeg har fået tilbage er tid. Tid til familien. Tid til mig. Tid til strik. Og tid til at læse. Meget meget tankevækkende. Så mon ik jeg forbliver logget ud i et stykke tid endnu?!?

# ferie med manden og mine tre andre yndlingsmennesker holder maks. Om godt ti uger har vi efterårsferie. Alle fem. Og jeg glæder mig allerede til nye oplevelser sammen. 

# bøger fra byttebiks er sjove. På vores kæreste mand og kone tur var der en bette bytte bils i en nedlagt transformator station. Jeg så mit snit og snuppede tre bøger. Den ene er allerede læst. Næste gang vi er på de kanter eller jeg ser en bytte biks sætter jeg nogle bøger tilbage som tak for lån :) 

Så med de punkter in mente er jeg absolut klar til at tage fat på en ny måned. 

6 kommentarer:

  1. Bog bytte bikse er geniale
    Her er de formaliseret og derved af biblioteket... fine små skabe som hænger rundt om i kommunen... elsker at snuse i skabet når jeg kommer forbi et.... tager jeg en bog så kommer jeg med en bog næste gang jeg ved jeg skal forbi.

    Lyder som om du fik koblet af i ferien... jeg kan ikke forstå det blevet august....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det på samme måde, hov, allerede august?!?

      Ja, bytte bog bikse giver rigtig meget mening. Jeg skal se om vi ikke også har en her i kommunen.

      Jeps, ferien har været god ved mig. Det har været fabelagtig fantastisk - og jeg er virkelig kommet ned i gear :)

      Slet
    2. Ellers kan der måske startes en
      kender også caféer der har det og hotel (den er sjov på et hotel på Madeira for 20 år siden var der bøger på alt fra engelsk til russisk og svensk.... meget internationalt.)

      Slet
    3. Sjovt med byt en bog på hotel. Der for så meget mening :) Har engang fundet en bog på en station med en byt mig seddel i. Også en sjov ide.
      Det at bytte bøger holder virkelig maks! Kh s.

      Slet
  2. Vi har bog bytte hylde på det lokale bibliotek. Det er genialt. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Simpelthen smart! Jeg tror der er et bogbytte træ her i byen men er ik sikker...kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...