søndag den 2. juli 2017

I juli glæder jeg mig til...

Så blev det juli - og juli betyder ferie, afslapning, lange dage fyldt med ingenting, og kun planer som vi har lyst til... I år er juli også den måned hvor vi har boet i huset i et år. For et år siden stod her malerbøtter, glasvæv, flytterod og så videre - nu bor vi ca i samme flytterod og har gjort det i et halvt år allerede. Manner jeg trænger til at en voksen kommer og ordner ting her.

Jeg satser på at jeg holder blogferie - og sender enkelte ferie postkort hen over sommeren, jeg skal lige finde ordene igen (jf. sidste indlæg). Ordene er i løbet af den sidste uge blevet væk. helt væk. Om det er det konstante piveri her hjemme, et bragende underskud på min overskudkonto, eller noget helt tredje, jeg ved det ikke men ordene er væk, som i pist væk. Jeg får ikke engang kommenteret eller læst med hos jer andre i blogville, rundstyk!!

Så i juli glæder jeg mig til at
# finde overskuddet frem igen og blive tanket op.
# strikke en løvfallskardigan til tiller færdig, og få strikket en masse bilstrik når vi ferierer rundt og omkring i det ganske danske land
# tage på en uges ferie i Sverige - Småland vi er så klar til dig igen
# lave absolut ingenting på så lang tid som muligt, tøffe rundt i nattøj, langt op ad dagen
# opfylde ferieønsker
# tage rundt og omkring og opleve sommerlandet.

Juni kom og gik - et lille langsomt bump på vejen, fridage blev ikke holdt fordi jeg igen har lidt halvtravlt på jobsi. Kigger jeg ned over min juni liste kan jeg knap nok huske hvad og at jeg skrev den for 30 dage siden... fokus - I think so not... Men i juni er store, store ansøgninger gået igennem, og flere ansøgninger skal skrives (på arbejdet that is). Jeg trives virkelig på mit arbejde, og det blev virkelig sat i perspektiv i Umeå, hvor jeg i fire dage fik fyldt min kollega-konto helt op på den gode måde med gode faglige indlæg, mange lange snakke og hygge i lange baner. Mit eget oplæg i Umeå gik meget meget godt, så det var virkelig en succes! Jeg fik strikket Storemusens Azel Poncho færdig, og er gået igang med Tullers cardigan. Mit fokus på tid og taknemmelighed forsvandt lidt i takt med bare at holde hverdagen kørende - men mon ikke ferien retter op på det inden længe. Og så har vi plukket jordbær i haven, rodet og regeret - når det ikke lige har regnet mega-monster meget. Så joeh, da. Juni var god - men gik lidt for hurtig for min smag... så mon ik juli blir bedre?!

6 kommentarer:

  1. Håber juli bliver fantastisk, fuld af god energi til opladningsprojektet! ❤️ Jeg tror vi er mange, der er lidt flade og trænger til at tanke op....
    Rigtig god sommer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maude, det håber jeg også :) rigtig god sommer fyldt med god energi og opladning til dig også! kh. S.

      Slet
  2. Svar
    1. Tak og i lige måde :) kh. S.

      Slet
  3. Rigtig god sommer - håber du når at komme godt ned i gear :-) kh. B

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde Birgitte, Jeg håber også at sommeren byder på langsommelighed i lange baner :) kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...