onsdag den 6. april 2016

Vundet: Et styk fridag med barn.

Ja, jeg mener det faktisk - jeg har vundet en fridag med Tuller der siden i går eftermiddags da jeg hentede hende har haft øjne der ligner et vulkanudbrud.* Røde hævede øjne, forkølelse, og en masse snask der skal ud - eller skulle ud. For det er ligesom stoppet igen. Men nu holder jeg hende hjemme, vi har været ved lægen og fået grøn-institutions-lys. For det er forkølelse der har sat sig i øjnene...

Jeg synes min energi for tiden kan ligge på et meget lille sted - primært fordi jeg har så mange småprojekter, som konstant kræver opfølgning mv. så jeg har en følelse af hele tiden at være bagud. Det holder ikke synes jeg. Så er det godt jeg har MUS her i næste uge... så alle fridage uden alt for meget program er kærkommen må jeg tilstå. Så nu sidder jeg på sofaen - Tuller nyder at have Ipadsi for sig selv for en stund. Senere skal vi ordne lidt prakisk herhjemme (som jeg heller ikke har den vildeste lyst til når jeg kommer hjem fra arbejde, og så er det altså nemt at lade ting ligge - med det resultat at der roder, lidt for meget...)

jeg ved godt jeg skal have vendt den her ulyst skude. En del af u-lyst og ugidelighed kommer af at jeg synes jeg trænger til:

# sol og sommer. Jeg trænger til at sidde ude uden at fryse en vis legemesdel af.
# mere ro på arbejde. jf. oven for
# mere yoga og mindfulness  - det gør godt, og jeg får altid en fornemmelse af jeg "lander jetjageren" efter en lang dag på kontoret med knald på, når jeg mediterer på vej hjem fra arbejde.
# mindre larm hjemme - vi er lige nu i en fase hvor alt bliver brølt. Især Tiller formår at brøle et nej, såsnart man stiller krav. Så vi forsøger at bevare roen og (især) lade være med at følge lysten til af og til give tilbage af samme skuffe. Men forklare at vi taler sammen herhjemme vi råber ikke. Så vi har fokus på små stemmer, og den slags herhjemme... lidt drænende i længden :-/

Så nu vil jeg være i fridagen med Tuller - for hun (og jeg) nyder at have en-til-en voksentid! En luksus der bliver værdsat af alle, når der er tid til den slags ;) god onsdag derude!

* havde min kalender ik været fyldt i morgen, ville jeg havde meldt mig til en dag mere ;) men nu kommer hun afsted jf. læge-grøn-lys ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg er med på vognen, jeg synes mange ting er op ad bakke i disse dage. Det bliver sikkert bedre i morgen, og når solen om ganske få dage har været lidt mere hos os. Jeg trænger til ro og stilhed.... Håber det lykkes hos dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Op ad bakke er det helt rigtige ordvalg!! Her er vi nu udi natteroderi (trænger bare til at sove igennem...) og børn der er tilsvarende trætte. Så vi trænger til at sove (alle mand m/k). Måske skulle vi mødes og være stille sammen ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...