tirsdag den 19. april 2016

Preben Pølsesnak

Ham her skurken - fra ramasjang - billedet er lånt her


ja ham skurken fra Ramasjang... 


Har givet os ked-af-det børn og en nat abrudt med jeg skal ligge ved siden af dig, mor... Hvorfor? Jamen here it goes:

Igår havde bedstevennen fra børneren fødselsdag - og han havde inviteret mellemgruppen hjem til sig selv. Så afsted det gik - Tiller og Tuller havde været hjemme hos ham før - så de endte med at vise vej for pædagog med absolut ingen stedsans (hun er virkelig sød - men kan bare ikke finde vej... de var også gået en mindre læs større omvej hjem til os i sidste uge...). Bedstevennens far er vildt god til at bage pandekager - så det havde han selvfølgelig gjort, men en skurk - Preben Pølsesnak - havde taget dem. Og pigerne (især Tiller) havde altså levet sig så godt ind i skurkefortællingen at hun slet ikke - som i overhovedet ikke - kunne falde i søvn "jeg tør ikke at lukke øjnene, mor" - så hun faldt i søvn op ad mig i går aftes. (virkelig dejlig, så jeg nød det faktisk maks!)

I nat var den så gal igen - Tiller havde vækket Storemusen, for hun (Tiller altså) turde ikke at komme ind til os (som hun ellers altid gør). Så Storemusen kaldte - mor Tiller græder. Ind med mig i børneværelset, og på en madrads, som vi endte med at dele. For Tiller var (igen) ked af det og virkelig bange, så bange, at hun rystede som espeløv. Stakkels bette tøs.

I morges var der intet at mærke (andet end at hun glad konstaterede at hun havde ligget i ske med mig) - men i aften spøger Preben Pølsesnak sikkert igen. Vi møder hende i det - snakkede om skurke - og om at det jo bare var bedstevennens far der var skurken - MEN DET VAR HAN IKKE; MOR!! DET VAR JO PREBEN PØLSESNAK - ok, så blev det slået fast... Så vi arbejder videre med at snakke om skurke, se om der er nogen uden for, som lurer - som stjæler løbecykler og som er onde.

Jeg har aldrig været i tvivl om fantasien er livlig hos alle mine børn - og hvis jeg havde været i tvivl, er den væk nu ihvertfald...

2 kommentarer:

  1. Ak, det lyder genkendeligt! Vi har også til tider mareridt (http://xn--skreliv-r1a.dk/?p=623), det kommer og går en del. Nogle gange er det bare noget pjat (som når Mindste Pode ligger og hyler over mareridt INDEN han er faldet i søvn (...)), men ofte er den god nok. Tænk en gang hvor meget de små hjerner kværner igennem på sådan en nat. Nå, håber I får styr på Preben!....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiller har også af og til mareridt - inden hun sover - jeg tror det er drømme der kommer snigende liiiige når hun er ved at falde i søvn. Bedstevennen har også haft lidt fr livlig fantasi og blev bange for Preben. Så han (faren) har haft lidt dårlig samvittighed og har forklaret de skræmte børn at det var ham der var Preben og det hele var en leg. Lidt sjovt sys jeg.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...