mandag den 15. juni 2015

Glemte helt hvordan

Man holder weekend her i løbet af det sidste halve års arbejdsraseri. Jeg troede ellers jeg havde holdt weekend hver weekend - (og ikke arbejdet that is) det har jeg også - men det ER altså en stor forskel når man holder weekend med en uafsluttet PhD hængende over hovedet som er svær at slippe helt - selvom man gør sig umage. For jeg HAR holdt fri - sammen med manden og børnene. Jeg har ikke arbejdet en weekend i alle de sidste måneder hvor jeg har kæmpet med at skrive afhandlingen færdig - Jeg har heller ikke arbejdet om aftenen. Min PhD er aldrig blevet en livsstil som je overhovedet ikke kunne slippe. Men tankerne (især de mere eller mindre ubevidste) har altid været en del af weekenderne. Det er hulens svært at slippe enkelte afsnit når man er midt i et teoriafsnit eller en diskussion. Kan jeg se nu. For denne weekend har været en hel anden en af slagsen.

Jeg er stadig fyldt med masser af glæde og jeg håber virkelig den følelse varer ved st godt stykke til endnu. Så jeg giver glæden plads. Men samtidig har der også indfundet sig en gedigen sindsro over at jeg virkelig fuldendte projektet PhD - det er jeg også stadig i og forsøger at fastholde den følelse inden jeg bliver løbet over ende af mit arbejde projekter og andre ting.

Så denne weekend har jeg slappet af - strikket - siddet i solen og set på pigerne cykle rundt - drukket en del kaffe - hygget med manden og drukket bobler og spist lækker chokolade. (Og spist en hovedpinepille for at komme over en slags tømmermænd) og alt sådan nogen ting som virkelig er super dejlige. Og alle de her ting har jeg "ordnet" uden at bruge energi på jobsi eller tænke over det forestående forsvar. Og det er dejligt. Så mere af den slags weekender sendes lige i vores retning, ing? Jeg trænger nemlig. 

Så næste weekend - skal jeg sikkert heller ikke alverden. Ud over at dalre tiden væk sammen med mand og børn - men inden skal jeg liiiige arbejde en smule eller nåwed... God mandag aften derude :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...