mandag den 22. juni 2015

Det var hårdt arbejde

så nu nyder jeg en kop kaffe i ro og mag på arbejde, hvor jeg kan sidde - ret så uforstyrret og arbejde erhm blogge. Fordi - vi har til tider haft sure børn i weekenden - eller rettere trætte og derfor sure børn. Og når så især mit energiniveau er nærmest ikke eksisterende så blir det nogen gange meget lidt overskudsagtigt hjemme hos os (ikke med råb og skrig og den slags, men bare sådan på den der - stønne måde). Det er som om man er træt så er man (læs jeg) mere modtagelig over for piv - og de (børnene, that is) er bedre til lige at finde de knapper man (bedst) ikke trykker på - for at beholde overskuddet i det grønne område ;)

Pigerne er trætte, og trænger virkelig til ferie - jeg er træt oven på ph.d. forsvar og skriveri - jeg lykkedes dog med ikke at tjekke min arbejdsmail siden fredag eftermiddag kl. 15 indtil mandag morgen kl. 9. OG faktisk er der ikke sket en hujende fis (på arbejde) weekenden over, så jeg kan - eller skal jo ikke bekymre mig om hvorvidt der kommer en utrolig interessant mail dumpende i min indbakke - nærmest tværtimod, for den mail der så lå og ventede på mig i morges, ville hverken havde gjort mig til et gladere eller mere lykkeligt menneske weekenden over. Så jeg tror faktisk bare jeg lader være med at tjekke den (arbejds)mail i weekenden og i hverdagene. For det er min fri-tid, blev der sagt af den indre stemme ;)

Heldigvis - var vejret sådan nogenlunde godt til til at være ude i weekenden - solen skinnede faktisk, og vi havde for første gang legeaftaler for alle børn ud af huset på en gang. Så manden og jeg kunne - i fred og ro - sidde på terrassen og nyde kaffe og solskin og snakke om alt mellem himmel og jord (mest jord, for vi snakkede om hus og huskøb). Det var ret uvandt, men virkelig dejligt - så vi besluttede at spise voksen-tid-mad-sammen om aftenen, og spise pigerne af med rugbrød (som de elsker)- for Storemusens legeaftale inkluderede aftensmad... Det var virkelig dejligt, og meget tiltrægt!! Igår var vi ude i verden og aflevere lidt sager til en dame der samler ind til nyankomne flygtninge der ikke har så meget... Tjek Venligboerne på FB hvis du vil være med i en venlig klub. Men det (altså at aflevere ting) var vi så inde i byen i vores gamle nabolag, hvor vi så gik en tur, var på vores gamle legeplads og hygge - sjovt hvordan det stadig ligner sig selv, og så alligevel ikke. Storemusen kan ikke huske noget af "vores liv" derinde, men hun har jo nu også boet det meste af sit liv i den idylleriske forstad. Senere var vi ude på en anden legeplads i vores nuværende nabolag - med kaffe, kiks og boller og mens pigerne hyggede var der mere tid til snak om hus og have og den slags.

Så selvom weekenden (indlægget) også var piv-drilleri-og-jeg-er-træt-agtig - så har vi faktisk haft en ret så fin weekend, alligevel, hvis jeg sådan læser indlægget. Så måske jeg lige skulle om-tænke den forestilling jeg har (ehrm havde) om weekenden?! Jeg tror det.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...