torsdag den 20. november 2014

Jeg kan næsten ikke vente...

Til vi snart skal pynte op til jul. 

Efter pigerne er blevet så store så de faktisk forstår hvad juleri og nisseri er, er min egen glæde til 'nu er det snart jul' kun blevet større. Hvis denne glæde fortsætter går der ikke mange år før jeg også bliver nødt til at anskaffe et nisselandskab i bedste 'farmor og farfar stil'*

I 'jule-anskaffelses-øjemed' har jeg derfor i år investeret i en nissedør. Og den har kun øget min glæde til at se hvordan pigerne reagerer når de opdager døren omkring 1. december. Der er også indkøbt lidt ekstra udstyr, ligesom jeg også har besluttet at vores juledekoration i år blir noget med mos, rensdyr og nisser, i stedet for den klassiske juledekoration. Jeg tænker vi bygger den om 14 dage. For inden den kan bygges skal vi lige ud i skoven og samle lidt mos mm. Men nu må vi se - jeg tænker Storemusen helt klart har en holdning til hvad vi skal og ikke skal med den juledekoration.

Hvis vi fortsætter julesnakken lidt endnu, så er der faktisk flere ting jeg ser frem til:

I weekenden tager vi en tur i Tivoli og ser juleriet derinde.
I næste uge starter søde R over i børneren med at pynte op til jul - i sand Gertrud Sand Style. På børnenes stuer er der også et dukkehus hvor nissen flytter ind i december. Og ham nissen skal man altså ikke undervurdere - han kan absolut nogle trix.
I næste weekend er der julehygge i børneren hvor vi skal over på Høbjerget og finde julemanden, spise æbleskiver, danse om juletræet, som julemanden altid har med til børneren, og synge julesange .
OG weekenden efter er der så juletræstur på mandens arbejde, hvor vi skal ud og fælde vores juletræ, spise æbleskiver, drikke gløgg og spise æbleskiver... mon ik også julemanden kommer forbi dér?! Og så starter den weekend iøvrigt også med julefrokost på nyt-gammelt-arbejde

Ud over alle 'udefra kommende' input til julestemning, skal jeg/vi jo også jule hjemme. Og december kan bare komme an - jeg er klar! Fik jeg sagt at jeg glæder mig?

* Min farmor og farfar havde det vildeste nisselandskab i deres lyserøde (!) stue. Og de havde det stående fra godt og vel midt  november til slut januar - nu var det jo kommet op...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...