onsdag den 7. maj 2014

Millimeterdemokrat in da house

Hvor mange gaver har jeg fået til min fødselsdag?
Hvorfor får Tiller og Tuller flere gaver end mig? 
Jamen så skal jeg også have en ny autostol!
Jeg vil også have en ny nederdel/kjole (find selv på flere)...
Hvorfor får Tiller og Tuller nye sandaler når jeg ikke får nye sandaler? Jeg vil også have nye sandaler. 

Spørgsmål som disse bliver stillet rimelig tit og ofte hjemme hos os for tiden! Gæt af hvem - Storemusen, that is!! Sjovt nok går det kun den ene vej, for når vi så fortæller Storemusen at hun jo snart får en ny (brugt) cykel med gear fordi hun er vokset fra sin, så tæller det ikke rigtigt. OG det vel og mærke uden at Tiller og tuller får noget nyt eller brugt samtidig.
 
Ligesom optælling af antallet af gaver nogenlunde er ens, siver det heller ikke nævneværdigt ind... Det konstateres blot at der er mange flere gaver (og gæster) til Tiller og Tullers fødselsdag... At vi så fejrede Storemusens fødselsdag tre (!!!) gange er glemt og tæller ikke - for det er her det samlede gavebillede går nogenlunde op, men tæller man dem enkeltvis (altså den fødselsdag vi holdt på dagen for hende og fødselsdagene som vi holdt med det ene og det andet sæt bedsteforældre) så kommer vi selvfølgelig ikke op på de samme antal gaver! 
Når to små trutter vejer lige på grænsen af det tilladte ifht autostolens vægtklasse så må de nødvendigvis få en ny autostol hver, men Storemusen mener altså at det også berettiger hende til en ny autostol...
Køber jeg nyt tøj til de(n) der trænger - og der ikke falder lidt af til Storemusen samtidig med, får indkøbet et par eller flere halv-sure kommentarer med på vejen - fra: Det ser grimt ud til jeg vil også have såden en nederdel/tshirt eller andet! At Storemusens tøjskab så bugner af skønne sager, og der løbende bliver fyldt op når hun mangler, tæller ikke (men hvem tæller også?! Det gør Storemusen åbenbart...)
Og så er der sandalerne - o h m y G o d! Det har virkelig udløst et større drama herhjemme. Storemusen kan nemlig passe sine sandaler fra sidste år --- Yay tænker jeg så for så skal vi kun købe tre par almindelige sko, to par sandaler, og et par gummistøvler her til foråret, resten har vi!!* - For Storemusen fik nye i august, for de gamle nye fra sidste år, var nemlig slidt op... Så vi måtte investere i hele t.o. par sandaler på e.t. år tæller ikke i 'jeg vil have nye sandaler' regnskabet.

Jeg tænker det er en f a s e - f.a.s.e. - f a s e....sig det er det...for jeg orker snart ikke mere millimeterdemokrati :) god onsdag derude!

* længe leve børnepenge, ved de store sko-udskrivninger: Sommersko - sandaler - og vinterstøvler x 3!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...