torsdag den 15. maj 2014

Mat i sokkerne

Så er den første uge nyt arbejdsliv overstået. Det har været rigtig dejligt at komme igang igen. Dejligt at møde mine kollegaer igen og jeg er meget spændt på at møde mine studerende igen :) jeg savner dem egentlig...

Jeg har ikke lavet så meget på arbejde... Fået ordnet min computer der kører tip tip super agtigt igen, ryddet op i min indbakke og i mine papirer og læst en praktik rapport, snakket en del med mine kollegaer både fagligt og privat og det er virkeligt det aller-bedste ved at være tilbage. Mine søde kollegaer. 

Jeg kan mærke arbejdet gør mig godt, og jeg blir glad af at tage afsted og 'bruge mig selv' igen. Dejligt at kunne og dejligt at have lyst til det - det betyder rigtig meget. Men samtidig er det simpelthen så sindsygt hårdt - så jeg er helt mat i sokkerne. Helt ned til hvor der ingen lys kommer ;) helt ind til knoglerne. Jeg brugte dagen igår til at komme mig over i tirsdags. Jeg gik en tur i øsregnvejret og fik mediteret undervejs. Min ynglings meditation - gående meditation :) turen hjalp på mit lidt slatne humør og på at få sorteret mine tanker! Så fik jeg bagt et rugbrød. Og hveder (som smager fortrinligt, vi tyvstartede nemlig med at spise dem igår...)! Og så var jeg hos psykologen. Hun gjorde meget ud af at fortælle mig at det er helt normalt at være så træt mens jeg gabte mine kæber af led. Helt almindeligt! Så når jeg nu sidder her i toget på vej hjem, ved jeg det er helt ok at være død træt. Så jeg bruger turene i toget på at læse og bare slappe af. Så jeg er nogenlunde klar til at hente pigerne om nogle timer. For jeg tager lige hjem inden jeg henter dem og splatter på sofaen for at komme lidt til hægterne igen. Men det er ok, for jeg føler en glæde som jeg ikke har følt længe, mærker hvordan glæden føles (forresten. ved du hvordan din glæde føles? Hvor sidder den henne i kroppen? For når man ved det så kan man tage den følelse med sig og genkende den i løbet af dagen - og glæde er en dejlig følgesvend! Især når den ik har været der er stykke tid). Nu vil jeg bruge resten af turen på at læse - og slappe af - og høre musik! 
God torsdag derude må din torsdag blive ligesom du ønsker dig det :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...