lørdag den 10. maj 2014

Hotdogs og hygge, og andre weekendfortællinger.

Der var hul i Storemusens gummistøvler viste den storevandpyt test i går formiddags. Og når man skal ud i skoven hele næste uge, og vejrudsigten ikke ligefrem lover masser af solskin, må man have nye gummistøvler :) 

Så vi pakkede pigerne i det grønne lyn (to styk i dengrønn cykel...) og en bag på min cykel og så cyklede vi ellers ned til byen...vi havde ikke lige helt fulgt med i lokalsprøjten, så det kom pænt meget bag på os, der var bilshow i byen. Men det udnyttede de lokale kandidater til eu parlamentet til og stak pigerne tre fine blå vindmøller med et meget dansk flag på - kan i gætte hvilket parti? Jepsi, det er korrekt Dansk Folkeparti ;) og venlige som de var spurgte de også om vi skulle have lidt partimateriale med. Men liiiige der der takkede vi alligevel, venligt, men bestemt nej, vindmøllerne kunne vi ikke gøre så meget ved, dem havde de allerede stukket pigerne i hånden. Så dem løb de rundt med - ligesom resten af børnene på gågaden... Fantastisk! Nåmmen, vi fik købt nye gummistøvler til Storemusen, som hun fik på med det samme, og sluttede byturen med hottier til hele familien... Stor, stor succes! Så manden skyndte sig straks, og købte ind til hotdogs i næste uge. Og de glæder sig :) 

Idag blev gummistøvlerne sådan rigtig indviet - det stod jo ned i stænger sådan set stor dele af dagen. Men vi tog ud i vejret iført gummirøjsere, og masser af regntøj. Storemusen havde besøg af bedsteveninden F. Fra børneren, de hyggede sig. Virkelig. Meget. Derfor smuttede Tiller tuller og jeg på tur for at lufte løbecyklerne, og tog også en lille tur på legepladsen, og kiggede på køer. Og så en ko prutte. Det lugtede... som man tydeligt kunne se på Tuller, for hun var ved at kaste op, vores lille bymus. Det var så anden gang landluften fik hende til at få opkast-fornemmelser. Sidste gang var hos mine forældre, hvor hun kom til at snuse til ensilage... Det lugter også lidt jo, men staklen blir så paralyseret af lugten - at hun ikke kan flytte sig, men bare bliver nødt til at blive stående.... Stakkels lille mus. Men hun ville så heller ikke flytte sig idag - hun vil gerne se de køer, som godtnok ikke leverede den store underholdningsværdi, for de var ikke sultne og kunne ikke lokkes til at spise bare et enkelt græsstrå... Men spændende var de nu alligevel. Vi fik vendt cyklerne og trissede langsomt hjemad til svensk pølseret ala Valdemarsro, og for at nyde resten af denne regnfulde weekend. Nu viljen slappe af og glæde mig over jeg har en dag helt uden børn og med lidt arbejde imorgen inden jeg på tirsdag tager i provinsen på arbejde :) 

PS: I må undvære billeder for tiden, kameraet på Ifåunen, er i udu. Og jeg tænker lige over om jeg skal ha ny og hoppe tilbage til android.... eller om den skal laves...så indtil da er der majjjet, majjjet tekst og kun få billeder - sårwey! 

PPS: beklager rod i layout. Skriver fra iPad og den og jeg er ikke helt enige om udseendet på skrifttypen ligesom stavekontrollen og jeg heller ikke helt er tunet ind på hinanden, bær lige over med det, ing?!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...