onsdag den 15. maj 2013

Sur Bøvs eller noget

Jeg skriver synes jeg selv generelt ikke mange brokkeindlæg - men her kommer et, for jeg har virkelig noget på hjertet denne gang, synes jeg selv!! Det handler om SFGD - dem har vi mange af her oppe i idyllerisk forstadsby - dem der mener de altid skal komme først i køen, først hen til de gode tilbud, først hen til ... find selv på flere - dem jeg taler om er Sure fine gamle damer... SFGD.

#surfingammeldame også omtalt som SFGD
Billedet er lånt her

Jeg arbejder hjemme idag, for jeg har ingen undervisning. Det er skønt! Det giver god tid til at aflevere om morgenen, god tid til at spise morgenmad (ok, jeg skyndte lidt på tiller og tuller der i lang tid pjattede og absolut ikke spiste - men der kom lidt efter lidt gang i spisningen - jeps vi har gang i lømmelalderen x2 her på matriklen - skriver mere om lømleri på et andet tidspunkt!!) Så vi nåede alt hvad vi skulle i absolut fin stil - alle børn blev afleveret lidt i ni!

Inden jeg kørte afsted med det grønne lyn fyldt med glade morgen-børn - havde jeg puttet vores indkøbsseddel i lommen, for Storemusen får besøg af sin bedste 'beninde' L efter børneren idag. Så jeg ville lige købe lidt godter ikke slik forstås til dem når vi kommer hjem her i eftermiddag. Så jeg tog ud at handle i Rema. Og egentlig ved jeg det jo godt. Vores.rema.er.fyldt.med.sure.mennesker. især de gamle, især lige om formiddagen, især faktisk mere eller mindre hele tiden. Idyllerisk forstadsby er absolut ikke idyllerisk på det punkt! Folk er generelt sure (og i den grad uforskammede) når de tager ud at handle i Rema at jeg idag fik nok. Jeg blev nemlig løbet over ende af en sur (fin) gammel dame (SFGD). Det er faktisk så slemt at manden ikke handler i 'vores' rema mere - men istedet kører til ny-rema-i-anden-by-ned-ad-vejen-rema... here it comes:

Jeg stod med indkøbskurv over armen og kiggede på et par  bukser...
Der mumles noget bag mig, hvorefter jeg et splitsekund efter bliver skubbet til af SFGD.
dialogen forløb herefter sådan her:
Mig: Øh, undskyld men kunne du ikke havde sagt noget at du gerne ville forbi?
SFGD: Det gjorde jeg også... Men du flyttede dig ikke OG fyldte det hele, så du kan jo bare flytte dig!!
Mig: Ok, jamen så må du jo sige det lidt højere næste gang - og ellers må du have en god dag (det sidste blev nok sagt med en vis sarkasme i undertonen...)
SFGD:  mumle mumle mumle
I hele forvirringen glemte jeg faktisk at putte bukserne i indkøbskurven og nej, jeg går ikke tilbage efter dem, for tænk hvis jeg møder flere SFGD - tak, men nej tak...

Og jeg vil bare lige tilføje her - det er absolut ikke første gang jeg bliver skubbet til, vrisset ad eller noget i den her Rema - måske samler de på sure mennesker?!. Nogen ville måske her mene, jamen du står måske også så rigelig i vejen...? Næ, det gør jeg egentlig ikke (synes jeg selv, ihvertfald ikke hvis jeg selv skal sige det...) For jeg synes selv folk der står i vejen er pi**e irriterende, men jeg vrisser ikke af folk - det er simpelthen for fesent!. Så jeg forsøger ikke at gøre det (hverken stå i vejen eller vrisse af folk) Men det er der åbenbart delte meninger om ;o)

Ha en god dag derude - fyldt med GFGD - glade fine gamle damer

4 kommentarer:

  1. Åhjamen det kunne jo være mig, der havde skrevet det indlæg. Bortset fra, at jeg er for doven til at køre i Rema, der ligger et par km op ad bakke (gad vide om det mon er den, din hubby handler i? :-)). Men inden længe åbner der en stor Rema på hente-bringe-vejen, og SÅ skal der handles billigt, skal der :-)

    Nåmn, SFGD'er har vi i overtal her. Og de findes i mange andre dagligvareforretninger også. Og på apoteket (iSÆR på apoteket). Og i det lokale center. Og i alle fortovssprækker, kunne det virke som om. Jeg er endnu ikke blevet skubbet til - men det blev jeg til gengæld sidst, vi havde vores Forstads-eventyr. Så tror faktisk 'bare', det er en nordsjællandsk ting. Synes, det var fint, at du tog bladet fra munden - selv om de er gamle og fine, kan de have godt af at få et par sandheder af og til. Walk the walk og alt det der :-)

    God dag til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også de her SFGD kommer med postnummeret 'nordsjælland' - de findes alle steder og kommer også i afskygningen SFGM (sure fine gamle mænd). Det handler jo i bund og grund om at vise hensyn, og lade være med at blive så sur, hvis der er noget der ikke er som det skal være...Der findes mange måder at give udtryk for sin utilfredshed...

      Min hubby (fedt ord) handler ca. 7 km den anden retning, fra hvor vi bor: Hvor man drejer til venstre ned ad vejen ned mod din forstadsby, skal man i stedet dreje til højre til anden forstadsby for at komme ned til ny rema uden SFGD/M Kringlet forklaring - men jeg tror du forstår hvor :D
      Ha' en skøn solskinsdag!

      Slet
  2. Man skal aldrig ALDRIG gå i Rema om formiddagen. Aldrig. Der er dog så god plads i vores at det aldrig er nødvendigt at skubbe. Men nøøøøøøøøøj, hvor er de langsomme ved kassen #haderpensionistermedkontanter

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan aldrig vide sig sikker for SFGD, hverken om formiddagen eller om eftermiddagen, for de ynder også at handle om eftermiddagen, når alle vi andre med arbejde også kommer der...
      Det er egentlig fint nok med at de er langsomme og alt det der, det er jeg også - men det med at være sur, det er bare et livssyn jeg slet ikke kan sætte mig ind i :)
      Rigtig god dag til jer og grynten!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...