tirsdag den 28. maj 2013

Kan man (overhovedet) være så gammel?

Ikke ifølge storemusen - da hun spurgte mig den anden dag, hvor gammel jeg nu bliver (blev) og jeg (sandhedstro) svarede: 36 svarede hun en anelse målløs - ejjjj, så gammel kan man ikke være! WTF?!?!

Det er hende her - føromtalte fire-årige der mener 'ej, så gammel kan man altså ikke være , mor'
Ok, jeg er altså allerede ifølge vores fire-årige derhjemme et mosefund, jeg holder mig så godt, hvis jeg selv skal sige det - på mosefundsskalaen. Hvad skal det ikke nå at blive til, når hun forstår alder (lidt bedre) og forholder sig endnu mere kritisk til andres (min) alder? Jeg bliver jo et fossil inden jeg bliver 40 om nogle år...Sådan er det - fulde folk og børn, skal nok fortælle en et par sandheder eller to... Og jeg tænker (når jeg husker tilbage på min egen ungdom - jo nærmere man kommer fossil-status, jo højere ryger man sikkert op på teenagers' pinlighedsskala)

Men ja, jeg har nu rundet endnu et skarpt hjørne i mit liv, og styrer stille og roligt mod de fyrre... Jeg synes faktisk ikke det var så slemt at fylde 36 som det var for mig at fylde 35. Sidste år var jeg overbevist om jeg fyldte 34 (og sagde til venner og familie '34' it is...) inden min skønne mand nogle dage inden min fødselsdag venligst gjorde mig opmærksom på, at du fylder altså 35, skat... Jeg må have levet efter devisen: benægt, benægt, benægt. Så nu jeg havde slugt kamelen 'midt i trediverne', som jeg synes var svær - tror jeg den næste krise først opstår om nogle år, når jeg nærmer mig 'slutningen af trediverne - altså når jeg om nogle år fylder 38...

Men jeg havde en helt igennem fantastisk dag - lige som sådan en skal være - tiller og tuller bidrog med en lille smule mere 'selvstændighedsfase' så formiddagen blev brugt på legepladsen in da hood, og de kvitterede så med en dejlig lang lur.
Umulius #1

Så storemusen og jeg (i fred, for små pille-fingre) kunne bage (verdens bedste) blåbær-mårfins, med glasur, krymmel, lige som de skulle være. Min lille hjælper er ved at være super god i køkkenet, det er så fedt. Jeg elsker at have hende med i mad-gøremålene. Hun kan mere og mere, og elsker at være med til at røre, snitte, salte und.so.weiter. Det kan virkelig anbefales, hvis man har tiden til at tage børn med i køkkenet. Vi oplever faktisk også at Storemusen spiser meget mere af den mad hun selv er med til at lave! Nå men tilbage til resten af min fødselsdag: Leg i haven, og grill samt en masse hygge var resten af dagen fyldt med. Så hyggeligt!! Vi havde besøg af min far - trutternes Opa (boba, som tiller og tuller kalder ham). En helt igennem hygsom dag, og når dagen er så god, så gør det ikke så ondt at fylde 36, så ja - man kan godt blive så gammel ;) var svaret på storemusens spørgsmål

Vi fandt en bi - den frøs, og sad helt stille, så der var masser af tid til at studere den :) umulius #2




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...