lørdag den 4. maj 2013

Mon der sker en masse...

... i de mindstes piger hoveder og kroppe lige nu....???!!

De to har ualmindeligt svært ved at falde i søvn, ok - ikke de to, men ihvertfald Matilde (rettelse - begge, kommer lige fra deres værelse... Ida græder, Matilde stemmer i, og nu ligger de så side om side i samme seng og sover - det bliver de nødt til når begge vil holde min hånd, så her sad jeg med to små børnehænder i min hånd, den ene holdt tommeltotten, den anden pegefinger, og lisså stille og roligt faldt de i søvn...).

Tiller og tuller - lykken er at sove lige ved siden af sin søster , særligt når man ikke kan falde i søvn!
Mange aftener vil Matilde gerne jeg sidder ved siden af hende når jeg er ved at putte dem, 'mama popo' og peger på stolen ved siden af sengen. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er en fase (som det meste af sådanne mærkværdigheder), og/eller om det bliver en dårlig vane, hvis jeg sætter mig ved siden af sengen - og iøvrigt har jeg ikke rigtig lyst til at bruge den sparsomme 'fælles voksen tid' ved siden af trutternes senge...for at vente på de endelig lukker deres øjne og sover... Jeg vælger derfor at tro på fase, og sætter mig ikke ved siden af sengene...men forklarer (siger til dem) at de skal sove, og jeg skal ind i stuen og smøre madpakker, eller hvad det nu er jeg skal... Nååå ja, og en anden ting, som de to trutter så lige har fundet ud af er: at åbne body'en og pille bleen af - i sengen, om aftenen inden de falder i søvn! Rigtig festlig, når man er 2 år, og virkelig har brug for sin ble... Det er så kun (heldigvis) Ida der finder på de festligheder, så hende har vi puttet i en natdragt med lynlås, Men - vendt den om, så hun har den forkert på, så bette-fisen ikke kan åbne sin natdragt fordi lynlåsen er på ryggen og pille sin ble af når hun ligger i sin seng!!

Samtidig er vi nået dertil, hvor de mangler ord, for lige præcis at kunne fortælle, hvad det er de gerne vil... de fortæller meget overbevisende, at der er det ene eller det andet de gerne vil, peger og hvis det ikke helt lykkedes at kommunikere hvad det nu liiiige var trutti og prutti har lyst til er der lidt forskellige muligheder: 1) bliv sur, 2) bliv sur, kast med tallerken (helst med masser af krummer på, så der er mere at tørre op...) eller 3) bliv sur, kast med tallerken og forsøg at vælt glas med mælk. Vi når heldigvis kun få gange til mulighed 3) det med mælken, for jeg/vi har luret hvordan deres ansigter ser ud når de skuer over bordet for at lokalisere #glasmedmælk og når at flytte det inden de sætter angrebet ind på glasset :) Så er det virkelig man tænker, #vildetingenendetage?!?

Men så er det godt, at de langt hen ad vejen er glade, dejlige, og bare nusselige piger, som er sjove at være sammen med, hyggelige, og smilende!
Jeg holder lige din hånd,  ing - se der er en dado (traktor)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...