onsdag den 9. januar 2013

Den der hverdag efter en ferie

Det er nu tredje gang det sker - at jeg (og vi) blir overhalet indenom af hverdagen når vi kommer igang igen efter ferien. Selv efter denne juleferie, hvor vi jo i den grad har været underdrejet, med syge børn og den slags, og je (næsten) glædede mig til at starte på job igen for at få en smule ro - så er det her, altså starten på hverdagen - hver gang - overraskende hårdt!

Det med tidligt op - selv i bad og komme i tøj - vække børn - morgenmad - tøj på børn - børste tænder på tre børn - måske skifte en eller to fyldt(e) ble(er) - pakke cykel og ditto trailer (eller bil for mandens vedkommende) - tre børn i flyverdragt - og afsted til børner... Og videre på job - og NYDE dagens først kop stempel kaf'

Landet...
Det er ikke morgenerne der gør det, det er hele dagen for det fortsætter jo efter job med hente - hygge - lave mad - spise - hygge - gøre børn klar til sengetid - rydde op. Og.så.videre.

Det er heller ikke eftermiddagene der gør det, jeg tror det der hver gang kommer bag på mig er hvor meget struktur vi har i vores hverdag for t få den til at hænge sammen, men også hvor meget knald på der er på dagene - sammenlignet med ferien hvor vi jo nærmest hver dag tusser rundt i nattøj til laaangt ud på formiddagen, uden at nå noget andet end den anden kop kaffe, hygge, bygge med LEGO, lege med puslespil eller male - og ferien (eller weekendens) er tit på vores præmisser - vi har sjældent fyldt den til brustepunktet, men holder af det impulsive - en tur på legepladsen eller en hurtig aftale med nogle venner til leg med børn og kaffe og hygge til de voksne :)

Je tror det er kontrasten, der hver gang kommer bag på mig - og lige nu ved jeg ikke om det her 'hov der kom hverdagen lige med fuld fart' er et tegn på at vi bare formår at koble fra i ferien eller om vores hverdag er - for fyldt?! Eller for hektisk?! Eller bare er som de fleste andre småbørns forældres?! Så set i det lys kan jeg egentlig godt forstå at jeg nogen gange (læs tit og Ofte) har følelsen af - hov hvor blev den uge lige af, eller måned eller år....Hvorom alting er så håber jeg for din start på det nye år og hverdagen ikke helt har været som en kold spand vand i hovedet ;) god onsdag!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...