onsdag den 16. januar 2013

Vi [læs 2/3 af børnene] er lagt ned - BUM.

Sikke en weekend vi har haft - og hvilken uge - og jeg tror næppe, at de to dage der følger bliver meget bedre. Here it is:

Houston, we got a problem - there is sygdom in da house! Big time:
Tynd mave kombineret med
opkast krydret med
feber toppet med
skoldkopper

Skoldkopperne aka Ida i forgrunden, tyndmavse Matilde i baggrunden 

Behøves jeg at sige mere - nej vel - I kan nok regne ud vi er presset. I mandags og igår (tirsdag) var jeg hjemme. Idag var det mandens tur, og i morgen bliver han også hjemme, mens jeg igen har tjansen fredag... Storemusen må afsted alene - 'ham/hende der arbejder - henter også - og afleverer' Sådan må det være - vi kan jo ikke tage øb og bøv, eller prut og tut med i børneren - sygdomsbefængte som de er, vel?! Det er jo logik for perlehøns.

Men med pigernes sygdom røg også den velforberedte eksaminator [mig], eftersom jeg (sammen med min gode kollega A.) skal stå for eksamen af 14 styk studerende mandag og onsdag i næste uge. Jeg havde tænkt jeg skulle læse hele pensum igennem igen i løbet af ugen, sådan bliver det ikke. Det bliver i stedet - klatlæsning. Jeg må igennem de tekster jeg ikke nåede at læse i løbet af undervisningsugerne, læse studenternes synopser grundigt og så tage resten på den der erfaring, og stole på der er nok af den! Så jeg arbejder - nu, [ok,ok - indrømmet - lige nu piver jeg på bloggen] men lige om lidt - som i nu, der skal jeg lige læse en synopsis mere... For vi er presset her hjemme, og arbejder derfor om aftenen - lige inden sengetid. Sådan må det være idag, og i morgen - og fredag... Så - over and out herfra! Sov godt, når du når dertil - nu vil jeg give mig til at læse om vindmøller og natursyn, spændende, velskrevet - og ikke så ringe endda. Nu håber jeg bare på en nat uden bræk og prut!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...