mandag den 15. oktober 2018

Lidt om at være landet i ferie gear...

Ovenpå i går som helt og aldeles trak tænder ud med skænderier om a.l.t. Mellem himmel og jord har dagen i dag været anderledes fredelig. Og jeg regner naturligvis med ik at jinxe  noget nu ;)

Efter en rædderlig nat (jeg sover så dårligt for tiden for poderne siftes til at vågne om natten) - har vi haft en langsom morgen. Manden drog på arbejde og jeg hørte pigerne sån lidt sporadisk i mit små-blunderi til kl halv otte agtig. 

Morgenmaden blev indtaget i fred og fordragelighed og temaet her i ferien og fremadrettet er bordskik. Pigerne har i alt for stor omfang fået lov til bare at rejse sig med et hurtigt tak for mad og må jeg rejse mig / med det resultat at alle var alt for hurtige til at komme fra borde igen. Så den vane er vi ved at pille lidt ved. Med piger på 7, 7 og 9 kam man godt trælle lidt i den elastik der hedder vi sidder sammen ved bordet og derfor blir vi nu sammen ved bordet til mindst 4/5 dele af familien er færdige med at spise. Det kræver øvelse men er faktisk ret hyggeligt når det lykkes os at holde en samtale kørende og sludre om løst og fast. 

Resten af dagen gik med en tur til lægen for mit vedkommende. Med et efterfølgende cafe besøg for alle ferieramte børn og voksne. Frokost, leg og vasketøj fik eftermiddagen til at gå og inden vi så os om var manden hjemme igen. 

Vi blev enige om en ny ferie regel i dag - og det er skovturstid allerede fra efter morgenmaden (altså som med den fart vi lægger for dagen med at bli klar) nok faktisk blir en formiddags-skovtur. Men ikke desto mindre skal vi ud i vejret i morgen formiddag og inhalere lidt vitamin N. 

Det blir godt. For jeg trænger - i den grad! Glædelig mandag aften derude :) 

2 kommentarer:

  1. Håber den gode stime fortsætter ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
  2. Ja det håber jeg også - det trænger vi alle til. Kh S.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...