søndag den 20. november 2016

Lidt om en alt for kort weekend.

Idag på vej hjem fra folk og røvere spurgte jeg pigerne hvad de gerne ville ha med på madpakken i morgen

Eeeeejjjjj er det allerede mandag i morgen. Vi bil holde fri sammen med dig var svaret. 

Weekenden har med andre ord igen været aaaalt for kort og hverdagen kalder igen. Eller hvis man nu skulle vende det om - vi må gøre hverdagen lidt mere hyggelig de næste uger indtil ferien og se om der ikke kan snige sig nogle korte dage ind så vi kam får hygget igennem på den måde. 

Jeg elsker at bruge tid sammen med mine tre trutter og manden min. Jeg elsker der bare er tid til at være sammen og finde ud af hvad man har lyst til sammen. Weekenderne er særlig gode til den slags. For i hverdagen er der alligevel  en del praktisk der skal ordnes... 

Weekenden der netop er ved at slutte har bidt på tre rætti gode ting. Igår fik vi besøg af farmor - virkelig dejligt og super skønt. Vi svømmede i går eftermiddags og Idag tog vi til Bellevue for at se Fok og røvere. Jeg kan godt fornemme at femte gang er ved at være nok (i et kedeligt voksen perspektiv) Måske vi skal holde en bette pause næste år. Eller finde en anden ny juletradition. For når vi har ser flok og røvere kan det bli jul og vi kan holde jul med ro i sindet. Tænk den Forestilling har kørt i 35 år. Det er vildt. 

Nu er der absolut ro på bagsmækken. Alle trutter sover og har gjort det i et godt stykke tid. Jeg vil kaste mig i sofaen om ganske snart. Inden vil jeg dog lige ordne et par praktiske gøremål. For så kan min uge starte med ro i sindet. 

Glædelig søndag aften derude :) 

Lige inden forestillingen gik igang - vi lytter til Kardemomme melodien :)

4 kommentarer:

  1. Der er visse traditioner som der altid skal være der før det bliver jul. Hos os er det at lave hjemmelavet konfekt. Og spise noget virkelig lækkert til at fejre juleferie. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige det - sjovt vi alle har de her juletraditioner. For mig er det også noget med at se love aktualitet 😊 Konfekt lyder også lækkert. Det har vi stadig til gode. Storemusen elsker det teater - så jeg tror det må være en børnebeslutning hvorvidt vi skal afsted næste år eller ej...

      Slet
  2. Lyder som en dejlig dejlig weekend:) Vi har vist ingen traditioner der skal gøres hvert år. Vi holder jo jul i England hvert andet år så vi følger bare traditioner som passer i diverse lande. Eller faktisk har vi en ting vi gør hvert år. Juletræet er leveret af juletræsfeen i nattens mulm og mørke. Det er mandens barndoms minde. Vi bor i et meget lille hus så det er hårdt arbejde for juletræsfeens hjælpere aka the parents:) Det er nu så hyggeligt når ungerne vågner og ser træet med lys på om morgenen og vi så pynter det sammen:) Og man ved aldrig hvornår det kommer:) Tænker de efterhånden lader som om, de kære børn så juletræsfeen og dens hjælpere ikke opdager de er blevet store:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke en fin tradition med julefeen - og så ser man det for sig - stort træ, lille hus, asen og masen, og glæden ved at alt alligevel kunne være der :)

      vi har jo en nisse der flytter ind her næste weekend - og jeg tror storemusen også bare sys det er hyggeligt, og derfor tror på det...Tiller og Tuller går op i det med liv og sjæl, og ingen tvivl om hvem nissen egentlig er dér overhovedet :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...