lørdag den 2. juli 2016

I juli glæder jeg mig til...

Så blev det juli - og halvdelen af året er allerede gået. Sig mig er det bare mig, eller flyver tiden bare med 180 i timen?! Lige nu går dagene ekstra stærkt når vi tonser rundt, sætter hus i stand og gør det i "gør det selv håndværkerarbejde". I skrivende stund har vi netop fået leveret 80 liter høj kvalitetsmaling som vi glæder os til at male huset med i næste uge.

Da vi fik malerne på besøg i mandags (de skulle gøre klar til at vi kan male - altså tapetsere, spartle, og male lofter). De gik igang havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at de faktisk blir færdig i løbet af en uge, og at vi i næste uge - sandsynligvis har et helt nymalet hus - o v e r   d e t   h e l e - 150 kvm knækket hvidt hus - inkl. dejlige gulve i lidt mørkere træ og et gult påskekøkken i fin retro stil. Det er så dejligt og jeg kan glæde mig helt vildt over det!

Så i juli vil jeg.
# pakke kasser og smide ud
# strikke cardiganen færdig
# nyde havearbejde i det nye hus
# holde afsked med verdens bedste børnehave
# dyrke yoga for jeg trænger
# flytte
# holde ferie og slappe af

Ikke mere ikke mindre - men det er også nok.

Juni har været lige så hektisk som jeg havde frygtet - måske også en kende mere end hvad godt er for min stress-plagede krop. Jeg har forsøgt at holde fast i min gode yoga og meditationspraksis - og det gør godt og det fortsætter jeg med i juli også. Vi har sagt farvel til søde J der har været Storemusens lærer i 0.b her i den idylleriske forstad - Vi har haft et skoleskift på programmet - det har kostet mange kræfter hos storemusen - men også hos os, for lige pludselig har vi kørt landevejene tynde for at aflevere til kl otte og hente lidt tidligere for den SFO er ikke det vilde hit. Men vi har også hentet sent tre fire gange - hjemme hos nye klassekammerater for Storemusen har haft fire fine legeaftaler som hun helt selv har fået aftalt (altså med nye veninder og spurgt om de kunne lege sammen og så har forældrene selv stået for koordineringen) mens hverdagen har kørt her hjemme har manden pillet ned, knoklet, været på genbrugspladsen, og i det hele taget brugt rigtig, rigtig meget tid på det nye hus som vi for hver dag der går holder mere af. Imens har jeg fået enderne til at nå her hjemme - handlet, vasket, puttet børn, smurt madpakker og gjort hverdags-klar om aftenen. En stor mundfuld mår man er vandt til at være to om den slags.

Men jeg ved det er en fase - som jo helt naturligt slutter om 13 dage hvor vi afleverer nøglerne fra lejligheden. Og helt rigtigt bor i en anden by hvor vi nu skal bruge resten af året på at falde til :) 

Glædelig juli herfra - nyd ferien, solen, fritiden og friheden til at kunne gøre hvad man har lyst til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...