torsdag den 30. juni 2016

Liiiiige om lidt - ferietid...

Liiiige om lidt, ing - der er der ferietid. Og i år, kan jeg mærke jeg trænger mere end "normalt" på denne tid af året. Jeg er slidt ned helt til sokkerholderne - af al den her køren frem og tilbage, af konstant at have ting i hovedet som skal gøres/nås/pakkes/afmeldes/tilmeldes - og tages stilling til.

Jeg er træt. Så træt at det eneste der nok egentlig hjælper på min trætte krop er at trække det berømte stik, og ligge på en eller anden sofa, og gøre absolut intet. For kaffe - hjælper ikke længere... Det (altså sofa-liggeriet) kommer - lige om lidt. Jeg skal bare liiiige:

arbejde seks hele hverdagedage mere
pakke nogle kasser (i weekenden)
vaske køkken ned, så jeg kan tømme kasser i mit nye (gamle) gule køkken (i weekenden)
sætte "folk" igang med at male huset. ( i næste uge)
pakke sammen her i den idylleriske forstad (næste weekend, når jeg har arbejdet 6 hverdage mere)

Så egentlig er det fuldstændig overskueligt - manden min, har det store overblik, han er handlingens mand. Og jeg nyder han på den måde tager over, når mine kræfter slipper op. Ingen bebrejdelse af at ting flyder, at jeg har svært ved at overskue ting - det er ok, jeg flader ud på sofaen en time om aftenen og ikke bevæger mig - o v e r h o v e d e t.

Vi skal heller ikke køre mere om morgenen for at aflevere Storemusen i ferie-sfo. Vi besluttede nemlig igår at det er slut med den slags. Jeg har haft hende med på arbejde igår, idag arbejder jeg hjemme (i skrivende stund leger hun hos A.) og i morgen må jeg lige finde ud af hvad vi gør. Jeg tænker hun kommer med mig, eller manden. Vi får se. Den første uge i august, som hun egentlig skulle gå i ferie-sfo forsøger vi at aftale os ud af med st styk bedsteforældreferie. Vi må se om det lykkes. Jeg håber det!

I ferien skal vi komme på plads. Vi skal i tivoli, til stranden, skabe ferieminder i vores nye hus - i vores nye by, som vi skal lære at kende. Vi skal nyde vi ingen planer har, andet end at komme på plads og gøre hvad vi har lyst til, indrette værelser og sådan noget. Pigerne, de trænger også til ferie - for de har også kunne mærke vi hænger med r**en i vandskorpen og er gennemtrætte. Så ferien, bruger vi på at samle kræfter til børnehavestart i ny by og den slags. :) det skal nok blive godt. Jeg ved det - for vi er alle sammen klar! Men inden da skal vi lige have overstået den næste uge...


4 kommentarer:

  1. Krydser fingre for de sidste hverdage går stærkt; god ferie :)

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Fem dage mere - fem dage! De skal nok få ben at gå på! Satser på det ihvertfald :) god weekend!

      Slet
  2. Det lyder heftigt ... og sjovt som jeg kan nikke genkendende til hele billedet.

    Jeg håber I får slappet af og virkelig også nydt jeres ferie.

    God sommer herfra :)

    Kh. Jeanette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heftigt. Vi kommer heller ik til at flytte foreløbigt igen ;) men når man er i det lukker man jo bare øjenene og følger med... Men jeg gør det ik liiiige igen foreløbigt!
      Også god sommer til jer - kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...