torsdag den 3. december 2015

I december vil jeg...

Så endelig kom december, med dens hygge, juleknas og nisseri - en måned jeg har set frem til i måneder. Jeg elsker december. Det har jeg vidst sagt en del gange på bloggen allerede - fx hvert år ;)

December for mig er lidt travlhed, men også hygge - der er heldigvis i år ingen store deadlines - men kun en juleferie ar se frem til. Bevares. Jeg har ting på arbejde der skal ordnes. Lange dage med undervisning og en enkelt tur til Jylland - men jeg har også en masse andre ting Og det skyldes primært ar jeg er gået ned i tid. Jeg ved godt jeg har sagt det før - men jeg føler virkelig jeg har fået mit liv tilbage. Jeg har fået styringen og sidder solidt plantet ved rattet og bestemmer selv min arbejdstid og fritid og balancen imellem de to dele. Og for første gang i meget lang tid føles det som om jeg er foran og ikke bagud. Jeg har fået k o n t r o l. Og det føles helt rigtigt

Nå det var et bette (vigtigt) sidespring. Så i min december vil jeg:
- nyde hver solskinstime der er
- bruge min nyfundne kontrol på at gøre ting jeg har lyst til - alene og sammen med manden/børnene
- starte et nyt egostrik projekt - jeg ved endnu ikke helt hvad - lige nu hælder jeg mest til høstjakken fra Pickles Oslo. 
- nyde nisseri og julehygge for fulde gardiner
- holde fast i min meditationspraksis
- holde fri og ferie 
- få gang i liiiidt mere regelmæssig træning igen. 
- spise sundt. 

Hvordan gik det så i november med min liste? 

Jamen jeg fik nydt alle de solskinstimer jeg kunne - fik løbet når det var muligt omend ikke helt så meget som jeg gerne ville. Jeg har strikket Storemusens sweater færdig og strikket en bette halsedisse til hende så hun kan holde varmen :) jeg fik overhovedet ikke læst bøger - tænker det var fordi jeg strikkede for fulde gardiner - jeg har tabt en del kilo i november, så jeg må sige ja jeg har spist sundt. I det hele tager føler jeg mig meget mere sund efter jeg kun arbejder de famøse 32 timer om ugen, så det punkt - at nyde min nye arbejdstid har jeg også nået. Så alt i alt - må jeg sige november blev sket ikke så dårlig som den "plejer" og det er v i r k e l i g dejlig!! 

Så december - du er mere end velkommen jeg glæder mig til at tage imod dig med åben sind og åbne arme! Over and out herfra :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...