fredag den 10. april 2015

Den dag "burde" døde

Tiller og tuller har fødselsdag på mandag. Tænk engang, de bliver fire år - det er så vildt at tænke på, at det er fire år siden, de kom ud til os. Hvad endnu vildere er - og det har slået mig hvert år indtil nu - at da Storemusen blev 4, var Tiller og Tuller 2!! Tænk at være 4, og have 2 små søskende på 2 år - den virkelig minimale aldersforskel der er mellem vores tre piger. Jeg bliver (ligesom hvert år) virkelig rørt over mine børn, og over vores arbejdsindsats!! Nu har vi oven i hatten snart en skolepige.

Det var egenlig ikke de her rørstrømske tanker indlægget her skulle handle om. Men derimod om, at vi dette år, ikke vi - nok primært mig, der har den egenskab... lader være med at tænke, "vi brude også gøre det ene og det andet" for jeg kan ikke. Jeg er så meget involveret i og optaget af afhandlingen, at fødselsdagen -  u d e n - dårlig samvittighed bliver barberet ned til et absolut minimum. Jeg har ikke overskud til at invitere familien over til lagkage og familietamtam. Så vi holder en virkelig stille og rolig fødselsdag for vores dejlige trutter.

Vi spiser morgenmad sammen, synger og pakker gaver op. De kommer i børneren - for jeg skal til møde på job. OG skrive afhandling. Jeg har tilladt mig selv en halv fridag fra kl. 13 og frem, for jeg vil være med til at fejre dem i børneren. Tiller og tuller deler chokoladekage og jordbær ud. Og Storemusen må være med i fejringen af fødselsdagen på Trutternes stue. Når vi har gjort det - tager vi hjem, og hygger, manden kommer hjem hen ad eftermiddagen, vi spiser sikkert lækkert aftesmad (pigerne ønsker sig sikkert pizza...) og jeg tænker pigerne tager til svømning som altid. For de elsker at svømme.En hygsom fødselsdag, uden alt for meget tam tam, bare os fem - egentlig også det vi trænger til. Så derfor - er "burde" død, og begravet for en stund, og det føles virkelig godt!!

Fødselsdagsindlæg fra 2014 finder du her
Fødselsdagsindlæg fra 2013 finder du her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...