søndag den 5. oktober 2014

Vi sås min gås

For vi holder ferie. Og jeg tror bloggen måske også holder lidt fri de her dage. For jeg skal hygge med børnene. Og det har jeg gjort idag. Vi tager dagene som de kommer. 

Vi skal lave kastanjedyr. 
Plukke æbler og Bage æblekage. 
Tage i skoven på legepladsen med trangiaen og pandekager. 
Klippe klistre male og bygge 
Tage ud i vejret og nyde efteråret. 

Idag gik vi en tur og samlede kastanjer. Senere - byggede vi kastanjedyr og lavede en kastanje-krans - og gik ud i efterårsvejret. 

Hver eftermiddag beslutter vi hvad vi skal bruge dagen efter til. Det med planerne har jeg behov for. Eller ikke planerne. Men at tage en slutning om hvad vi skal lave. Det giver mig ro i sindet. Så i morgen tager vi på biblioteket og låner bøger og leger - og om eftermiddagen bager vi rosinboller. Begge dele glæder vi os til. Vi skal sikkert også ud i vejret og køre på løbecykel.

Telefonen - og muligheden for at tage billeder - den er der ikke. For telefonen bliver i lommen - eller bliver liggende derhjemme - fordi: 1) jeg træner fortsat at lægge telefonen fra mig og ikke være online med the kiddos i nærheden. Jeg vil være nærværende når jeg er mor på fuld tid. 2) fordi minderne - deres glade ansigter og de hyggelige timer. Dem gemmer jeg et sted hvor jeg gemmer 'glæde' 

God mandag aften derude :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...