onsdag den 29. oktober 2014

Så blev man lige moderne...

Når jeg kører på arbejde enten i tog ind til byen (hvor jeg sidder nu og arbejder blogger) eller op nordpå (ligesom i mandags) hører jeg P1 Morgen. Det gør jeg også af og til på vej hjem (altså ikke P1 morgen, men noget andet - #tøhø), hvis der er en udsendelse der fanger min interesse.

Så i mandags stod bilradioen (det lyder ret gammeldags) på P1, og udsendelsen var P1 Eftermiddag. Jeg skulle lige til at skifte over til P4 da værten sagde noget i stil med - og næste del af programmet skal handle om strik. Hov, strik tænkte jeg - det er jo også noget jeg er begyndt at gøre det i. Så jeg lod radioen stå på P1 og lyttede med. Her kunne jeg så forstå at min (genfundne) glæde ved strikkeriet åbenbart er ret så moderne... For at noget er moderne skal der åbenbart være et reality program [ok nok ikke kun - reality TV that is - men jo også en del andre der ude i det ganske danske land gør det i strikkeriet] Anywho - der er åbenbart et reality program i stil med Den store bagedyst på TV Syd (TV2's lokalstation i Sønderjylland) der hedder - Den store strikkedyst - der bliver afholdt på Gram slot (dem med de mange øko produkter i fx Rema), som lytterne så hørte et klip af - med underlægningsmusik, ala Ringenes Herre, med klaprende strikkenåle, og en spænding som kunne fornemmes helt ud i Berlingoens førersæde...

Men det, der var lidt sjovt i det her lytten til 'noget så moderne som strikning' er at jeg jo netop ikke synes det er særligt moderne, jeg føler mig ikke som del af et eller andet 'fordi alle gør det må jeg også hoppe med på den vogn' - jeg genfandt jo glæden ved strikning, fordi jeg synes det er dejligt at se jeg laver noget (producerer varme slipovers); og det giver mental ro - at sidde med noget i hænderne. Så jeg tror ikke jeg føler mig særlig moderne når jeg sidder hjemme i sofaen med benene oppe og strikker, men set i programmets lys, så kan jeg da bedre forstå hvorfor der var så utrolig mange mennesker i 'min' garnforretning den anden dag. For så moderne er strikning åbenbart :) så tænk, så blev man lige moderne :)

God onsdag derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...