torsdag den 18. september 2014

September du skønne måned

Efteråret er vidst lige om hjørnet - men derfor er det stadig vigtigt at nyde solen, varmen og den 'crispy' kølige vind - og glæde sig over at vi midt i september stadig kan lufte de bare tæer i sandalerne og løbe rundt i korte ærmer - det klamme, kolde og blæsende efterår skal nok komme inden man når at sige 'oktober'.

September har virkelig vist sig fra sin fineste side. Når jeg kører nordpå - på arbejde - tidligt om morgenen, ser jeg mosekonen brygge, og når jeg - som i tirsdags - gik en tur i min frokostpause i skoven, mærker man virkelig at efteråret er på vej. Duftene, luftens frisk-hed, lyset og den kølige vind, er alt sammen ting jeg forbinder med september. Og at der har været 'så rigeligt' af de fire ting, er jo virkelig bare fantastisk. Man kan jo ikke andet end at nyde september, vel?

Så pigerne er sendt afsted i børneren idag (og hele denne uge) iført sandaler og sommerlige t-shirts med en luftig cardigan (og jakke - må jeg hellere skynde mig at tilføje...). Også selvom storemusen frøs sine kinder da hun cyklede afsted i børneren den anden dag* De nyder at lege ude i vejret og jeg tænker vi måske skal forbi IdylleriskForstads' is-cafe i morgen som start på weekenden (og som is-sæson-afslutning). For i morgen er det fredag - min favorit-dag. Weekenden bliver skøn, fordi vi ikke skal noget. Sådan rigtigt ihvertfald.

Storemusen får besøg af P fra børneren, manden skal på tur med job fredag, og fredag får vi også besøg af min bror, der skal til Polterabend lørdag. Så weekenden starter ud med en masse gode ting, og afhængig af vejret finder vi sikkert på at tage på legeplads eller smutte på tur med løbecyklerne. Jeg elsker sådanne weekender, hvor der ikke er planlagt noget 'rigtigt' andet end luft i kalenderen - gør hvad du har lyst til. Og dét er september-solskins-vejr perfekt til. Så skal vi bare håbe på at vejret holder.

* derfor har vi også for en sikkerheds skyld allerede pakket handsker og hue i rygsækken - for lige pludselig er det bare koldt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...