tirsdag den 23. september 2014

Lykken er 'Skoleleg med Storemusen'

I søndags var der dømt 'skoleleg'. Legen gik ud på at Storemusen var læreren, og Tiller og Tuller var elever. 

Legen gik ud på at Storemusen forklarede hvad der skulle tegnes på papiret. Senere øvede Tiller og Tuller at skrive deres forbogstav, sammen med Storemusen forstås 'for så kan i skrive jeres bogstav på papiret, og så ved I hvem der har tegnet det' 

Storemusen forklarer Tuller hvordan man tegner mennesker - hoved, øjne, mund og næse. Arme, ben. Og hår det kan være sådan nogle små krusseduller
 Jeg blev så stolt - og fyldt med kærlighed og blev (endnu engang) bekræftet i, at søskende er den største gave man kan få. Og at der så oven i købet er to af dem, gør det hele jo bare meget bedre, for vil den ene ikke - vil den anden med garanti.

Tiller tegner med. Efter billedet blev taget flyttede vi hende tættere på, så hun bedre kunne følge med.
Weekenden var i det hele taget bare rigtig god. Fredag aften kom min skønne bror og vi sad og snakkede - bare ham og mig - om løst og fast, familie, hus og sager. Det er (selvom jeg virkelig elsker min mand, og også holder af min svigerinde) total dejligt at have min bror for mig selv engang imellem [mega egoistisk - I know]... Manden var i byen med arbejde og kom sent (og noget vissent) hjem. Lørdag sundede manden sig store dele af formiddagen, men da vi alle var kampklar igen tog vi bilen op til 'mors arbejde' hvor der er en kæmpe skovlegeplads. Vi havde en virkelig god eftermiddag hvor vi med stor succes sugede det sidste sensommer ud af solens stråler.

Søndag drog vi vestpå for at besøge farmor der var på besøg hos sin kusine. Vi blev forkælet med pandekager og rød saftevand, hyggeligt samvær, og legeplads i baghaven. Så - weekenden næsten helt uden planer blev konverteret til en weekend med mange gode ting - masse af udeleg og hygge - og især udeleg sætter jeg pris på idag, hvor jeg måtte kradse is af forruden inden bilen kunne køre mig til 'nytarbejde'.

God solskins-tirsdag derude!!

2 kommentarer:

  1. Det er så fint og fantastisk lærerigt både for store der får lov at lære fra sig og små der får lov at lære på det tidspunkt hvor de er allermest klar.

    Jeg kan godt forstå at du nød at have din bror på tomandshånd. Store flokke er godt men der tales altså bare på en anden fortrolig måde når man er på tomandshånd. Det gælder faktisk både med børn og voksne. Jeg elsker fx også når jeg har mine børn på tomandshånd og det er ikke på nogen måde fordi jeg ikke kan lide de andre børn...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret tomandshånd er noget særligt, uanset om det er blandt voksne søskende, eller med sine børn. Det er også derfor jeg nød det ekstra meget i fredags, og det er derfor vi tager Tiller og Tuller til svømning på skift - alene med mig. OG dét er en luksus der gør godt - både for store og små :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...