fredag den 22. september 2017

Lidt om strikkeprojekter og strik til børn...

Strikkelisten er lang - og jeg har genfundet min lyst til at strikke andet end sokker. Hele foråret lavede jeg stort set ikke andet end at strikke sokker. Jeg strikkede så mange at jeg var begyndt at give dem væk - men det par der skulle varme en særlig persons fødder kom aldrig frem. Nu bor de på mine fødder, og jeg mindes når jeg tager dem på med en kærlig tanke.

En række super skønne tilbudsmails fra min eneste garn-pusher (garnudsalg.dk) fik mig lidt på andre tanker igen - og jeg købte garn til forskellige strikke-projekter. I sommerferien genfandt jeg glæden ved de lidt større projekter - listen med strikkeønsker både til poder og ego-projekter er derfor lang... Det blev til projektet der lærte mig at sige pyt. Den dejlige løvfallscardigan blev færdig for 1 måned siden, og har nærmest ikke været af siden.

Ca et splitsekund efter jeg havde monteret knapper, hæftet ender og lagt den sammen havde Tuller den på. Den nåede slet ikke at blive vasket. Hun elsker den, og den er blevet super fin. Så nu strikker jeg naturligvis endnu en til Tiller. I lilla. I cotton-wool.



Her lidt detaljer om Løvfallscardiganen str. 7 år :)


Opskriften kan købes på Ravelry - her Jeg kan virkelig anbefale Strikkelisas opskrifter. De er nemme at følge, super godt forklaret og virkelig til at gå til.

Garnforbrug: knap 300g Cottonwool fra Garnudsalg (link til butik, ikke reklame) i farven Petunia

Ny teknik - ingen, hvis man bare gør det der står i opskriften jf. tidliger link om at lære at sige pyt. Iøvrigt pillede jeg også Tillers cardigan op en enkelt gang (eller to). 

Farven på det nederste billede snyder. Det er den øverste farve der er den mest rigtige :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...