tirsdag den 6. juni 2017

Lidt om pinsen i stikord...

I fredags - sent om aftenen kom manden hjem fra en uge i Madrid. Det havde været varmt og tralvt på arbejdet dernede. Det var virkelig skønt at se ham igen. Vi havde alle savnet ham på hver vores måde - han havde været væk i seks dage i den her runde. Så det var skønt at kramme, kysse og holde om hinanden igen alle fem. Næste tur (til Ungarn) er allerede programsat til ugen efter Umeå - manner vi rejser meget for tiden... jeg er så ferieklar!!

Lørdagen gik som altid (om end sidste gang) med svømning - jeg fik brændt krudt af, og svømmer nu godt 1000 m på lidt under en halv time. Pigerne og jeg havde aftalt at vi skulle forbi gamle isbutik i gamle by og gamle legeplads for at hygge og slutte en dejlig svømmesæson af. Det er altid skønt at være tilbage i gamle by, men jeg er så glad for vi fandt huset i byen ved sundet for godt et år siden.

Søndagen gik med regnvejr - mere regnvejr og endnu mere regnvejr. Storemusen havde besøg veninde M fra klassen, og de hyggede med hulebyg, mere hulebyg, vafler, spil, grillede bruger og hygge. Tiller og Tuller så lidt film legede, var med på cykeltur, og jeg fik selv også løbet en lille runde i regnvejret. Jeg elsker regnvejrsløb - lydene og ensomheden på stierne. Jeg elsker det.

Mandagen gik med haven, ukrudthalløj efter al den regn var det jo forholdsvis let at hive op (der var rigelig af det) i køkkenhaven - mere end almindelig meget i rhododendronbeddet der iøvrigt er så fint, og står så pænt efter sidste års masakre. Jeg fik ordnet vasketøj, ryddet op inde, lidt ude, og meget mere - det jeg så ikke nåede var at sidde på sofaen og slappe af. Det må jeg gøre de næste aftener...

Så ja, pinsen var god (måske for kort?!?), og nu glæder jeg mig til en uge med kun fire arbejdsdage - den bliver travl, men jeg har beordret mig selv en hjemmearbejdsdag onsdag, for jeg trænger til ro til at skrive (drikke god kaffe, og blive klippet - svømme en runde eller to - det var det med eksploderende flex ik sandt?!), til at lægge sidste hånd på flere forskellige skriverier, som skal videre i redigeringssystemet.

Over and out herfra - god (kort) uge derude!

2 kommentarer:

  1. Åh jeg er misundelig på din Pinse. Den lyder både produktiv og afslappende :) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - igår var mega produktiv, og slet ikke afslappende... men de andre dage var virkelig skønne! Trænger til flere fridage - eller bare ferie ;) God tirsdag, kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...