fredag den 16. juni 2017

Lidt om mine store børn...

Fem skoledage mere så er Tiller og tuller færdige med at gå i mini sfo og Storemusen har klaret 1. klasse. Så starter sommerferien med fri og dejlige planer. Eller den starter ikke lige på fredag for manden og mit vedkommende. Men snart. 

Skoleåret er fløjet afsted. Og dermed også det første år ved byen i sundet. Storemusen er blevet så moden at jeg engang imellem kniber mig i armen over alle de kompetencer jeg kan se i hende. Jeg ser en stor pige. Der er dygtig til rigtig mange  ting. Jeg ser en glad men også eftertænksom pige og en pige der vokser med opgaver  hun vokser med vores tro på at hun kan meget mere end hun selv tror på - og så er hun vores dejlige store pige oven i hatten. Jeg er så taknemmelig over det er hende der valgte vores familie. 

Tiller og tuller er helt anderledes. Og alligevel så lig Storemusen på nogen punkter. De hviler helt anderledes i sig selv og i hinanden. De har hinanden som støtte og som base og udforsker verden sammen. Efter sommerferien starter de i nulte. De er allerede vokset i mini sfo. Holder styr på deres ting. Passer på deres ting. Og er så klar til at få fyldt mere på. De hygger sig med deres gamle børnehavekammerater i skolen. Pjatter og får skøre ideer. Nyder det nye store område benytter sig af nye muligheder og trisser rundt med vennerne. Kommer med til arrangementer på skolen - uden at knalde ud men at opføre sig som to næsten skolepiger :)

Det er vildt. Når jeg ser tilbage på de sidste mange år hvor overskuddet på lige familiekontoen har været ikke eksisterende. Hvor ferier med tre små børn ikke var opladede men næsten krævede fridage efterfølgende. Hvor vi havde to små trunter som af og til opførte sig som løsgående missiler på fortorvet. Det er heldigvis lang tid siden. Jeg savner det ikke. Med fare for at lyde som en gammel kælling som fremkalder kvalme hos nogen så Nyder vi virkelig børnene hvor de er nu. Her måtte de gerne blive et par år mere. Det er virkelig en dejlig alder de har nu!! Og tænk om fem dage er skoleåret slut :)

 Billedet har ingen sammenhæng med indlægget what so ever men her her tuller lige fodret Egon for han var såååå sulten... 




2 kommentarer:

  1. Ja, man skal nyde den alder, ungerne er i... men jeg indrømmer gerne at jeg ikke savner de små børnehavebørn. De var skønne, men jeg er glad for at den tid er ovre. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov undskyld fik jo sket ikke svaret... jeg nyder mine børns alder lige nu - god pointe at nyde hver alder - men savner virkelig heller ikke de små børnehavebørn. Vil selv kan selv diskussionerne og den slags. De var søde den gang men manner man kunne bruge lang tid på at pakke alle sine børn ned og komme hjem ;) god weekend, kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...