torsdag den 30. juli 2015

Postkort fra ferielandet vi er landet...

...Hjemme på matriklen igen ig nyder de sidste dages ferie i hinandens selskab. Igår aftes sent kom Berlingo'en trygt og godt hjem igen efter den sidste længere køretur i denne omgang sommmerferie. Vi har brugt en uges tid nede hos mine forældre hvor vi har: 

1) hygget. Børnene elsker deres bedsteforældre. Så der har været tid til date med manden i mit liv. Vi kørte til Flensborg - men daten druknede i regn. Så vi fik ik helt gået så meget hånd i hånd som jeg gerne ville - men vi fik tilgengæld lækker mad o øl på Hansens Brauerei ved Schiffbrücke - mens vi kiggede ud på silende regn. Hjemturen til Aabenraa klarede vi via skønne omveje gennem Kollund, Sønderborg, langs Als sund over Varnæs og den vej over. Skøn tur med masser af tid til bil snak. 

2) besøgt mine bedsteforældre. Min bedstemor er 81 min Bedstefar 87 så de kører ikk så mange steder mere. Så vi kommer til dem - og havde den skønneste dag sammen med dem. Vi fin Hühnerfrikasse - Hjemmelavet selvfølgelig, fodrede ænder, spiste is, spiste kage (hjemmebagt selvfølgelig) og lækker aftensmad. Pigerne hyggede sig og det samme gjorde vi. 


3) brugt en eftermiddag på min fars skib. Vi ville egentlig gerne ha sejlet. Men vejret ville det anderledes så vi blev inde i have w og måtte "nøjes" med dejlig frokost og lidt søstjerne fiskeri. 

Vejret var ikke heeeelt med os den sidste uges tid. Meget omskifteligt. N del regn og ihvertfald ikke shorts vejr. Jeg gætter på at sommeren kommer om ca en uges tid når vi har godt gang i hverdagen igen. 

Ferien har været skøn og lige i øjet. Jeg er opladet som aldrig før og klar til at tage fat igen i alle mine spændende projekter på arbejdet. Men jeg kunne altså godt liiige bruge lidt mere ferie. For hold fast hvor er vi fem gode til at holde fri sammen. Nu vil jeg nyde et par rækker strikkeri og sofaen og børnenes ret så drabelige leg med Storemusens LEGO friends i baggrunden. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...