tirsdag den 10. marts 2015

Konsekvensen af voldskriveri...

...er en absolut ikke-effektiv dag. Hjernen er tom, tom for ord, tom for formuleringer - den vil ikke - jeg trænger til frisk luft og jeg kan ikke tænke klart.

Jeg har været oppe på arbejdet i skoven idag - det den opmærksomme læser kender som 'mors arbejde' - jeg har haft 117 forskellige ting jeg også lige skulle (som alle ikke rigtigt handlede om min afhandling) - som fx møde om en forestående ansøgning til et par millioner - jeg håber den kommer i hus. Det ville dæleme være sejt. Jeg har drukket kaffe, snakket med kollegaer, talt og opgjort timer, læst korrektur på afhandlingens konklusion (ja den tager vi lige igen, jeg er faktisk ved at konkludere noget virkelig klogt #tøhø), skrevet sammen med nogle studerende som kan bruge det jeg har arbejdet med i løbet af de sidste mange år... fedt!! - og sendt dem nogle artikler og bestilt regntøj til Trunterne.

En på mange måde enormt effektiv dag (ifht. alle de ting jeg faktisk har nået...) - men godtnok også vildt ineffektivt - skal jeg se med de onde-nu-skal-du-skrive-afhandlingen-færdig briller. Men min kollega har et stykke papir liggende på sit skrivebord hvor der står: Mindfulness - vil i praksis sige at vågne op, og være sin egen bedste ven. Og da jeg jo praktiserer mindfulness vil jeg bruge denne dag som anledning til at tænke de tanker om mig og til mig - du har været så flittig de sidste uger, derfor er det jo ikke unormalt at have en off-dag. Tag tidlig fri, nyd solen og dine børn, i morgen - der er du effektiv igen. Lige netop sådan ville jeg sige til en god veninde, hvis det var hun brokkede sig over hendes egen ineffektivitet efter et sandt arbejdsraseri.

Således var ordene på en solbeskinnet tirsdag - nu vil jeg tage jakken på, pakke mine ting, og gå en tur i skoven inden jeg henter børnene. Over and out herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...