fredag den 27. marts 2015

Åh så har vi da lige påskeferie

Jep så oprandt dagen endelig hvor vi kan sige vi har ferie. Jeg har knoklet til det sidste med at få anden gennemskrivning af afhandlingen færdig. Og det lykkedes. Anden gennemskrivning føles en anelse mere flad end første. Jeg er ved at brække mig over det skriveri. Men mine søde kollegaer der selv har været der for nogle år siden siger alle enstemmigt. Sådan skal det være. Så er du ved at være færdig. Jeg tror på dem. Jeg er ved at være færdig. Fuldstændig helt og aldeles. 

Tirsdag efter påske skal jeg skrive abstract og et dansk resume. Onsdag forord. Torsdag læser jeg hele afhandlingen igennem - fredag holder jeg vejleder møde med min søde vejleder. Lørdag og søndag retter jeg og sætter op. Måske holder jeg også fri - bare lidt. For der er to små tøser der fylder fire. Og de glæder sig :) så jo mere jeg knokler de her dage jo bedre kan jeg holde fri. Så jeg tænker det blir nogle lange dage på job i de to uger efter påske. 

Tilbage til ferien. Mandag og tirsdag har jeg pigerne alene. Manden har kun en dag ferie tilbage. Og den holder vi på onsdag. Jeg har fem. De tre af dem holder jeg nu i næste uge. De sidste to holder jeg omkring st bededag. For der skal storemusen starte i SFO - og skal sikkert have korte dage. De to dage alene i næste uge bruger vi på at lave ingenting. Jeg tænker vi skal i skoven og spise pandekager og lege. Ligesom sidste gang jeg holdt ferie med tøserne. Vi skal have langsomme morgener i nattøj - spise boller og bare gøre liiige hvad vi har lyst til. Vi trænger. Alle sammen. I den grad. Det blir hyggeligt. Jeg ved det. Nu vil jeg holde weekend, splatte ud på sofaen og slappe af og glæde mig over ti dages fri med min skønne familie. 

God weekend og god påskeferie til jer allesammen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...