fredag den 25. april 2014

Projekt oplad dig selv, del III

Jeg er stadig sygemeldt - og er det kun (!!!) to uger mere - gisp. Den 12/5 starter jeg på arbejde igen men på (ret så) nedsat tid, for jeg skal stadig komme til hægterne, og kan derfor heller ikke belastes så meget som jeg plejer når jeg kører for fulde gardiner.

Jeg har stadig gode dage og mindre gode dage. Det svinger meget men det gode er at de dårlige ikke er så dårlige som de har været. Og jeg kan komme ud af de dårlige dage ved at planlægge dagen - altså ved at have små planer og ved at gå eller motionere... Det er jo godt kan man sige. 

Men (der er jo altid et lillebitte men) der skal ikke meget til at vælte læsset, og at der igen opstår alle mulige stress symptomer... Men jeg regner stadig med jeg bliver klar til at arbejde lidt her om 14 dage... For at der ikke kommer ubeslutsomhed Big time, skal jeg (som allerede skrevet) have planlagt min dag, med små aktiviteter hvor jeg også har pauser undervejs. Sker det ikke bliver jeg virkelig træt (stress symptom). Det (med pauserne, altså) er noget jeg skal tage med mig på den anden side af den her sygemelding... Det tror jeg lige nu er en større udfordring, men det er så her minlille dagsplan kommer ind i billedet, for jeg kan jo skrive pauserne ind her, så jeg ikke glemmer at holde dem.... En anden ting jeg er ved at lære er at tænke anderledes om mig selv. Og hvordan jeg kan håndtere PrebenLouise på mit arbejde, for h?n er også en stressfaktor... Men jeg har besluttet mig til at lære at håndtere hende/ham. For jeg vil altid møde sådanne personer. Og jeg tror ikke på at flygte hjælper en hujende fis, men det hjælper at konfrontere sig selv med de udfordringer jeg har og vil få ved mødet med PrebenLouise... For der findes PrebenLouiser på alle arbejdspladser. Så jeg blir nødt til at lære at håndtere PrebenLouiser in general. 

Så status III ER vel egentlig at det går ok, der er stadig masser at arbejde med, og jeg øver mig hver dag. Jeg er samtidig også virkelig spændt på hvad det er forløb gør ved mig, altså om jeg blir en anden so to speak eller jo ikke en anden for jeg vil jo stadig være mig, men alligevel (gav det mening??) 

Nu vil jeg så holde weekend, og bruge tiden sammen med mine børn (og øve mig i at holde pauser) men på søndag,ing?! Der skal vi, manden og jeg, ud at se på huse i byen på landet, så et evt huskøb blir mere håndgribeligt nu... Hvor vildt er det lige, meget spør du mig :) men indtil da, så ha lige en god weekend, ing :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...