mandag den 25. november 2013

Når den ene har brug for den anden og omvendt

... men på hver sin måde...


Det er et tvillingeindlæg det her - og det kommer til at handle om Tiller og Tullers tvillingebånd, der bliver mere og mere tydeligt - og hvor føler jeg mig som en heldig kartoffel at jeg får lov til at opleve det. Det er intet mindre end fantastisk!!

Nå men samtidig - eller på trods af deres bånd, er de også rigtig gode til at sige fra over for hinanden. Ikke på den 'slå-bide-skubbe' måde [det kan de også, bare rolig], men mere sådan, at de især i vuggeren engang imellem ikke tager på tur sammen, men hvis Tiller fx har lyst til at blive hjemme så får hun lov til det, mens Tuller tager på tur, fordi hun har lyst - eller omvendt, at Tuller bliver hjemme mens Tiller er på tur... Eller når de spiser mad i vuggeren, og Tiller gerne vil blive hos 'de små' mens Tuller gerne spiser med hos de store vuggestuebørn (som de begge er en del af - hvor vildt er det lige?!?). Jeg bliver så stolt, jeg bliver glad helt dybt inde i maven, når pædagogerne fortæller disse søde historier. For det viser, for mig - at deres relation er sund. De får oplevelser hver for sig, nyder det hver især - og fungerer sammen.

Sådan sover man bedst - ved siden af sin søster :) 
Om aftenen er der derimod en hel anden sammenhørighed. Den anden weekend pillede min skønne mand tremmerne af sengen - og det gav/giver dem mulighed for at sove i dobbeltseng, når de har behov. Så sætter vi sengene sammen, og de kan ligge ved siden af hinanden. De kan sige 'dow dodt, Ida' 'Dow dodt Dinnæ' - kysse hinanden og kramme. og sige shhhh Ida dower, og se alvorligt på én. Når den ene så pjatter, som Tiller gjorde igår, og jeg resolut beslutter - jeg tager ballademageren med ind i stuen, spørger Tuller, Ida hennnn? Og jeg må krybe til korset og tage Tiller med tilbage, sidde med hende, så Tuller kan falde i søvn, og Tiller er frataget muligheden at lægge sig oven på sin søster, kramme, kysse osv. i tide og utide - når Tuller siger Dinnæ majet træt - maj dowe. Fem minutter senere sov de så faktisk begge - Tiller på min arm, Tuller i sin seng...

Hvorfor sidde i hver sit badekar når man (stadig) kan være i ét? Igår mente Tuller der var donnedinnæ i hendes badekar, som bidda [spiser] mig, så hun måtte over i Tillers badekar... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...