tirsdag den 24. september 2013

I lørdags...

hyggede vi: sammen, hver for sig, sammen med hver sit (sine) børn - kan man ønske sig mere? Nej, spørger du mig!
Tuller nyder stilheden - og et nyt puslespil, uden nogen af søstrene forstyrrer :)
Sammen hyggede vi om morgenmaden - Tuller har opdaget 'pålæg' som er Storemusens betegnelse for pålægschokoloade. Så nu er der restriktioner, pakken tages frem, hvert barn (Tuller og Storemusen, Tiller kan ikke lide chokolade) tager et stykke og pakken bliver taget af bordet igen. Det gjorde vi med Storemusen, og gør det nu for tullers skyld, der slet ikke, som i s.l.e.t..i.k.k.e kan administrere der står en pakke med masser af 'pålæg' i som hun ikke må tømme (ja forældrene er urimelige...) Stempelkaffe, nybagte boller, snak og hygge ved morgenbordet er verdens bedste start på dagen eller weekenden for den sags skyld!!

Med hver sit (sine) børn hyggede vi senere op ad formiddagen, hvor Storemusen endeligt kunne omsætte sine opsparede lommepenge til et stykke Barbie med lyserød hest. Manden tog Storemusen og Tiller med i det grønne lyn og kørte op til hovedgaden, hvor de klarede Barbie, mælkeindkøb, og at hente en pakke i Føtex. Jeps, vores posthus ligger nu i Føtex (WTF, har føtex med pakkeposten at gøre: kun to kasser, køer, og tja, så må man jo bare bruge pakkeposten endnu mere - MEN hvad så med alle de STORE pakker til jul, så skal man alligevel stå i køøøøø i føtteren...) jeg forstår det ikke helt... Imens de tre var afsted tullede Tuller og jeg rundt hjemme, bagte rugbrød, ryddede op, spillede spil (der var én der virkelig nød, at der var carte blanche til alle spil på hylden, lige fra puslespil til pirat-ludo)... 

Senere var der tid til løb, ren hygge for mig; mental afslapning og mental oprydning. Løbeturen betalte jeg så 'bøden' for, da jeg svømmede sammen med Storemusen - jeg kan afsløre, benspark med finner er pænt anstrengende med 8 km i benene. Men sådan var det nu i lørdags...

Konceptet svømning er ikke (eller stadig ikke) storemusens kop te. Hun glæder sig helt vildt til at komme afsted, klæde om, og alt det der, men når vi sidder ved bassinkanten og alle børnene samles blir hun mut og vil ikke i vandet. Kun sammen med mig 'jeg synes det er kedeligt'. Jeg har det på en eller anden måde skidt med at have prakket hende 'svøm hver for sig' konceptet på - jeg er sikker på hun ville nyde svømning sammen med mig ved sin side (også hvis vi gik på hold...)*. Men når hun først er i vandet med super søde instruktør V smiler hun og er glad, jeg kan jo se hende fra 'min' side af banetovet, og jeg svømmer i banen lige ved siden af - så vi kan vinke til hinanden... Timen slutter med vi leger sammen både børn og voksne, og det hitter! Men Phy det er ikke rart at sidde der med en lille pige iført sit svømmegrej der bare siger 'jeg vil svømme med dig, mor'... Jeg håber, håber, h.å.b.e.r. At det blot er begyndervanskeligheder og at vi inden længe begge sys det er bare lidt sjovt at svømme ikke kun hjemme hvor hun kan alt og vil alt, men også ved bassinkanten. Heldigvis fortæller hun hjemme, om alle de ting hun har lavet i vandet til manden, så jeg tænker der er håb. Det ville straks være værre hvis hun sad og græd hjemme, og ikke ville afsted! 

* det skal lige siges her - hun ønskede sig at gå til svømning lige som tiller og tuller... Men måske var det mere en drøm end et behov?!? Jeg ved det ikke; men tolker hendes glæde hjemme som at hun faktisk gerne vil svømme på trods af den der mut-hed...

Nå ja og så bød lørdag aften jo os' på lidt hygge med manden, som vandt over mig i settlers - men kun fordi han snød!! (og ikke bare snød, men s.n.ø.d. big time, så næste gang er jeg 'bank')
Tiller og tuller kysser hinanden i det blå lyn - billedet er fra i søndags, hvor manden og storemusen vaskede bilen, mens jeg var på tur med de to små trutter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...