tirsdag den 16. april 2013

Så skøn en dag

I weekenden fejrede vi jo som bekendt tiller og tullers fødselsdag (og jeg lover højt og helligt, at det er sidste gang jeg spammer bloggen om trutternes fødselsdag...). Og som altid spørger jeg mig selv, hvor blev lige det år af, jeg synes jo det var igår de startede i store truttens insti, det var jo lige for lidt siden de lærte at gå. Det er heller ikke lang tid siden de begyndte at være mere selvhjulpne, eller de begyndte at snakke for alvor, det er ikke lang tid siden de var syge som et ondt år, og det er heller ikke lang tid siden de stadig sov i samme seng... Jeg kunne fortsætte, men alt det og meget mere er sket det sidste år, deres udvikling går rygende stærkt, og jeg føler vi ikke rigtig kan følge med - sådan er det nok bare at have to små trutter på samme alder oveni vi også har en dejlig storesøster der jo også kræver vores opmærksomhed.

Men vi havde altså en dejlig weekend, vi fik kørt virkelig mange km i Berlingo'en - først ned til mine forældre, så videre til mine bedsteforældre - så hjem igen til mine forældre og så til sidst hjem til idyllerisk forstadsby. Hvorfor så bruge en hel weekend i bilen?! Jamen det er fordi min allerbedste-bedstefar fyldte 85 den 13.4. Og hvad er så oplagt at holde trippel fødselsdag sammen alle mand m/k hjemme hos mine bedsteforældre sammen med the whole family...(min bror, hans familie, min onkel og hans kone, og mine forældre, og så ja - os fem forstås). Så derfor kørte vi alle de km. Min bedstemor havde sørget for varm middagsmad da vi kom, og kage og kaffe, og lidt aftensmad til dem der stadig var sultne. Min bedstefar havde sørget for det praktiske -  lidt gammelt brød til ænderne - så der var mulighed for at komme ud i vejret alle børnene. Han havde også organiseret en parkeringsplads, så vi ikke skulle gå langt med alle trutterne - vi kunne nærmest vælte direkte ind fra bilen til lejligheden.

Det var så hyggeligt, og hun havde virkelig tænkt over flag hen over bordet, balloner i gardinerne - und.so.weiter. Det er jo en stor ting at fylde 2 (og 85). En anden god ting var jo så at trutterne (alle tre) sov hver gang vi kørte - så manden og jeg fik vendt verdenssituationen, jobsituationen,boligsituationen og andre mere eller mindre seriøse ting. Det var lige før, vi løb tør for ting at snakke om, men kun lige før - for vi kørte jo sammenlagt 11 timer i weekenden, og 11 timer snak, er mange timer! Men det var så hyggeligt - dejligt at vi tog afsted, dejligt at fejre trutterne, og se mine bedsteforældres nye lejlighed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...