mandag den 29. oktober 2012

Den der normaltid...

Vores søndag startede tidligt - meget tidlig- på vækkeuret stod: 5.45 da Matilde begyndte at 'kalde'- så jeg tænkte - tidligt, men ikke så tidligt som jeg havde frygtet... Jeg har nemlig et radiostyret vækkeur (troede jeg); så min første tanke var: Matilde havde 'egentlig' sovet til kl. 6.45 - og det er jo et fint tidspunkt at stå op på. Men jeg skulle blive klogere - mit vækkeur er åbenbart ikke så radiostyret, at det stiller sig selv frem eller tilbage...hmm!!!

Jeg pillede Matilde-musen op - gik så stille som muligt ind i stuen, og frekventerede så telefonen, der viste 4.45!!! jeg skriver det lige igen 4.45 (Fååårk - det er jo virkelig tidligt!!!), det gode var så jo jeg allerede havde tændt lys, osv. så Matilde var ligesom klar til dagen. Ikke ret meget senere stod Ida, Karoline og Bo også op. Jeg tussede så i seng igen, for det var Bo's morgen (vi har indført skiftende morgen vagter, så en af os kan sove lidt længere end kvart i kvalme) - men jeg fik da ikke sovet - det sørgede de tre damer for, idet de på skift hylede og brokkede sig (=trætte børn)... Vi kunne holde pigerne og os selv kørende til lidt i halv tolv og så fik vi alle en på øjet... Trættesen 1, 2, og 3 sov ikke helt så længe som vi umiddelbart havde håbet på... så det blev virkelig en laaaang søndag! Det gode var dog, at de (næsten alle tre) faldt i søvn da de ramte hovedpuden :)

Ps. morgenen i morges startede kl. 5.15 - så i løbet af den næste uges tid, er alles indre ure nok indstillet til normaltid igen.

PPS. Fik jeg forresten sagt, jeg sys sommer/vintertid er noget opreklameret bras?!?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...