mandag den 4. juni 2018

Lidt om den slags mandage...

I dag er en af de mandage som bliver til den slags mandage...

den slags mandage som ligger mellem grundlovsdag (i morgen, tirsdag) og søndag (i går) - altså en dag man potentielt kan/kunne holde fri på...

den slags mandage som nogen skoler så holder fri på (Tillers og Tullers) - mens Storemusens skole (som jo nu er en anden end Tiller og Tullers) ikke holder fri. Jeg mødte skolelederen på Storemusens skole i morges, og hun sagde - nåååå ja, vi bestemmer jo selv hvilke dage vi vil i skole, så kunne vi jo have lagt en fridag her... (og så tænker jeg - det må i altså gerne næste år...)...

den slags mandage, hvor jeg så holder fri med den ene halvdel af familien, men arbejdet ikke rigtig holder fri, så jeg har brugt halvdelen af mandagen på at skrive to opgaver færdige til det dersens pædagogikum. Jeg har en hel stak andre opgaver jeg også kunne kaste mig over - det må blive i morgen, som også er en slags fridag, men som jeg godt kunne bruge til at arbejde på...

Den slags mandage som derfor (altså pga opgaver på arbejde) bliver dage, hvor Tiller og Tuller må se lidt mere fjerner end de plejer på almindelige fri-dage - for det betyder arbejdstid til mig. men samtidig også bliver til de mandage, hvor Storemusen ikke behøver at tage skolebussen ud og hjem fordi jeg jo bare lige kan hente hende, så hun kan få en kort dag i stedet - som så alt i alt bliver til den slags mandage som er helt ok, afslappende og ret hyggelige med arbejde og to twinser on the side.

2 kommentarer:

  1. Mit arbejde og yngstes skole var heldigvis begge lukket. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, og da vi var færdige med weekenden synes jeg faktisk at de fire dage fri var skønne :) jeg glæder mig ihvertfald (endnu mere) til sommerferien nu :)
      Kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...