torsdag den 28. august 2014

Tvillingebånd eller "bare" kærlighed?

Igår blev jeg ringet op af børneren, Tuller havde fået en 'skovgynge'* i hovedet, og den havde slået hul i øjenbrynet. Søde N mente det var nok nødvendigt med en lille tur til lægen, for såret var alligevel lidt stort. Heldigvis kunne det klares med en klat lim og nogle strips til at samle såret igen :) Inden jeg cyklede i skoven for at hente Tuller ringede jeg til lægen for at fortælle jeg kom med en såret kriger - og for at spørge om jeg bare kan komme forbi - eller hvad 'proceduren' er for 'små børn med sår, der skal tilses af læge nu'...
Et lille sår der krævede en klat lim. (og en løbenæse, der krævede et lommetørklæde)

Da jeg kom i skoven kunne jeg se, at Tuller og Tiller sad sammen med N, og læste bog. De snakkede om den vinbjergsnegl de to havde fundet lidt tidligere på morgenen... Da Tuller fik øje på mig blev hun rigtig ked - og det samme gjorde Tiller så i sympati, tror jeg nok. Men Tiller mente så samtidig også hun skulle med til lægen, for hun skulle passe på Tuller. Og sikre sig at alt gik som det skulle. Og ingen led overlast. Jeg sad længe med de to trutter, for at trøste den ene og snakke med den anden om at jeg altså kun tager én med til lægen - ligesom da Tiller var ved lægen alene. Det var rigtig svært for Tiller - at overlade Tuller til lægen (og mig) alene. Ligesom N også fortalte at de havde haft ret svært ved at finde ud af hvad der var sket i første runde for Tiller havde trøstet Tuller - der havde gemt sit sår og hovede i Tillers skød. Men de havde fået lov at se, røre og trøste - men altid med Tiller ved Tullers side. På en dag som denne er det så ekstra rart at have sin storesøster i børneren, for så kan man liiiige tulre lidt rund sammen med hende og de store veninder, når nu lige ens med-tvilling er kommet til skade og skal til lægen :)
Is efter eget valg til frokost når man har klaret limning mm uden gråd 

Den side (den omsorgsfulde, altså) har vi ikke rigtig set hos Tiller før (kan også skyldes at det 'plejer' at være Tiller der selv er syg, og bliver trøstet af Tuller). Men de to har noget særligt sammen, noget så særligt, at jeg uden problemer - sådan en eftermiddag hvor de to virkelig har et 'bonding' behov efterfølgende - kan tage mig af Storemusen, og give hende lige lidt ekstra omsorg - snakke og hygge med hende - uden at der er to andre der kræver opmærksomhed.
Vi hygger inden de to andre hentes

* trækæp i snor installeret i træ som gynge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...