mandag den 11. februar 2013

Er der fastelavn på dit arbejde, mor?

Idag sendte vi en (semi-sur) prinsesse, og to glade mariehøner i vugger og børnehaven. Prinsessen var træt ... 'jeg er træt' blev sagt utallige gange i løbet af morgenen. Og mor her tænkte lige så utallige gange - ja, det kan jeg mærke...
Trætheden kom til udtryk flere gange under morgen-seancen. Prinsessen, der egentlig skulle (ville) have været en fe, nægtede: 1) at tage sit nattøj af, 2) at tage sit fastelavnstøj på, og 3) besluttede resolut at fe kostumet ikke var god nok (WTF?!? igår var det [stadig] rigtig fint) og kom afsted som Tornerose. Trætheden falder jo (som med mange ting her i livet) tilbage på forældrene. Vi havde hyggelig besøg af onkel T igår. Og det er jo som bekendt Storemusens absolutte yndlings onkel, så derfor fik hun lov til lige at spille 'Obstgarten' med ham, og kom jo så lidt for sent i seng (og igår hun var allerede træt...). Her var det så hun da vi næsten var færdige blev ked af det over hun hellere ville have spillet 'Lotti Karotti'; og her blinkede advarselslamperne allerede - de 10 min det tog at spille Obstgarten, skulle hun nok ha' brugt i sin seng under dynen...  Det blev derfor en lidt presset morgen, på trætheds kontoen!! Nå, men afsted kom de alle tre udklædt - så det bliver spædende at høre, hvad hun fortæller når jeg henter hende lidt senere idag :)

Onkel T, Tiller & Tuller tester fastelavnskostumer
Nå men det jeg egentlig også ville fortælle var, at vi i går aftes, da jeg puttede storemusen, snakkede om det der fastelavn, og hun spurgte mig: Er der egentlig også fastelavn på dit arbejde, mor? Jeg svarede - sandhedstro - nej, det er det ikke. Hvorefter hun (selvfølgelig) spørger: Hvorfor ikke... Og hvad svarer man lige der: Hmmm det ved jeg ikke, måske fordi vi er kedelige på vores arbejde? Jeg tænker så nu, ja hvorfor holder vi egentlig ikke fastelavn på arbejde?! Er der måske for lidt fastelavn på vores arbejde, sådan i det hele taget? Det kunne da være pi**e sjovt, at se sine kollegaer være klædt ud, og slå katten af tønden, og på den måde give lidt slip på tøjlerne, og grine, fjolle, og kaste sig over slikket i fastelavnstønden. Forestil dig, at man kollektivt aftalte, at der på alle arbejdspladser blev holdt fastelavn, og vi i det offentlige rum gik rundt klædt ud som feer, prinsesser, klovne, læger eller tandpasta, tandbørste eller noget helt andet. Det synes jeg kunne være lidt morsomt! Hvis jeg skulle til fastelavn sammen med mine kollegaer, ville jeg klæde mig ud som fe. Med glimmer, masser af glimmer, og langt gyldent hår. Og vinger, med fjer på, og en fin fe-stav, og en høj spids hat :)

God (fastelavns) mandag derude i solskinnet!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...